تجربه ها و درس‌های مسابقات جهانی مهارت
یادداشت سلیمان پاک سرشت؛

تجربه ها و درس‌های مسابقات جهانی مهارت

مسابقات جهانی مهارت در کازان روسیه به پایان رسید و کشورهای چین، کره و سوئیس با میانگین امتیاز تیمی به ترتیب 729، 719 و 717 مقامهای اول تا سوم را کسب کردند. تیم ملی مهارت کشورمان با 20 پله ارتقا در رتبه جهانی نسبت به مسابقات جهانی 2017 ابوظبی و با 704 امتیاز در جایگاه پانزدهم جهان ایستاد.شعار کنفرانس علمی امسال، مهارت برای تغییر (Skill for Change) بود. در این رویداد دو روزه پنل‌ها و کارگاه‌های متعددی در موضوعاتی چون اصلاح نظام‌های آموزشی با تأکید بر توسعه مهارت‌های فراگیران، ضرورت به‌روزرسانی نظام‌های مهارت آموزی کشورها متناسب با تحولات تکنولوژیک در فضای کسب و کارها، تحلیل تبعات روندهای جهانی دیجیتالی شدن کار و توسعه استفاده از هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های ابری و تجارب برتر کشورها در مدیریت مهارت آموزی برای آینده برگزار شد.
چه مهارت هایی در مدرسه نیاموختیم؟
مهارت آموزی؛

چه مهارت هایی در مدرسه نیاموختیم؟

به تازگی محققان به این نتیجه رسیده اند برای رسیدن به موفقیت داشتن مهارت هایی ویژه بسیار لازم است که در مدرسه نه تنها آموزش داده نمی شوند که حتی به آنها اشاره ای هم نمی شود .
برگزاری دوره های مشترک فنی و حرفه‌ای و یک دانشگاه فرانسه
ابراهیم صالحی عمران خبر داد؛

برگزاری دوره های مشترک فنی و حرفه‌ای و یک دانشگاه فرانسه

دانشگاه فنی و حرفه ای در راستای گسترش همکاری های بین المللی با دانشگاه سوربن سیته (پاریس 13) فرانسه در زمینه های علمی و برگزاری دوره های مشترک آموزشی و مهارتی همکاری می کند.طرح اراسموس پلاس یک برنامه بورس آموزشی تحت حمایت اتحادیه اروپا است که با هدف سازمان دهی تبادل دانشجو بین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اروپا و سایر نقاط جهان راه اندازی شده است و دانشجویان می‌توانند در دوره‌های کوتاه مدت در دانشگاه‌های اروپایی تحصیل کنند و از مزایا و امکانات آنها بهره مند شوند.
کالج‌های مهارتی؛ حلقه مفقوده فارغ‌التحصیلان
جایگاه مهارت در چرخه دانشگاه؛

کالج‌های مهارتی؛ حلقه مفقوده فارغ‌التحصیلان

هم‌زمان با قرن بیست‌و‌یکم، چالش‌های جدیدی پیش روی جوانان قرار می‌گیرد که نیاز به درک و انطباق با آن مهم است. یکی از مشکلاتی که این روزها نمایان شده است، تقاضای روز‌افزون دانشجویان فارغ‌التحصیل برای یافتن شغلی مناسب است. در این برهه، مهارت بیش از پیش مهم و کارآمد به نظر می‌رسد.
مهارت‌های زندگی حفظ کردنی نیست
وقتی باید بفهمیم...؛

مهارت‌های زندگی حفظ کردنی نیست

«پژوهش جهانی آموزش مدنی و شهروندی» [International Civic and Citizenship Education Study] یا به اختصار ICCS یکی از پژوهش‌های جهانی است که میزان آگاهی‌های مدنی و شهروندی دانش‌آموزان پایه هشتم یا نهم کشورهای شرکت کننده در این پژوهش را بررسی می‌کند.وجود ICCS و پژوهش‌هایی از این دست در سطح جهان آموزش، خبر از این دل نگرانی می‌دهند که آموزش و پرورش تا چه اندازه در پرورش شهروندانی شایسته این روزگار، کامیاب یا ناکام است؟ این که آموزش و پرورش تا چه میزان، دانش‌آموزان را آشنا و آگاه بر مهارت‌های گوناگون زندگی – از آن میان مهارت‌های مدنی و شهروندی- بار می‌آورد؟
اشتغال فارغ التحصیلان رصد شد
مهارت آموزی و اشتغال؛

اشتغال فارغ التحصیلان رصد شد

طرح رصد اشتغال فارغ التحصیلان برای اولین بار از سوی وزارت علوم اجرا شد که براساس نتایج این طرح حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد فارغ التحصیلان ۸۷ دانشگاه درحال حاضر مشغول به کار هستند.محمد سعید سیف، مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم تاکید دارد که هدف این وزارتخانه از اجرای طرح رصد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی مقایسه دانشگاه ها با یکدیگر نیست بلکه هدف از اجرای این طرح برنامه ریزی و سیاستگذاری دقیق تر برای توسعه آموزش عالی است. وی افزود: در سال جاری هدف این بود که طرح آغاز شود و امیدواریم در سال های آینده دانشگاه های بیشتری در این طرح مشارکت کنند.
راهکار های رهایی از اهمال کاری
با تنبلی چه کنیم؟

راهکار های رهایی از اهمال کاری

" تعلل و به تاخیر انداختن کارها" از جمله مشکلاتی است که در وجود هر شخص ممکن است لانه کرده باشد و بر تمام اندیشه ها و گرایش ها و رفتارهای او تأثیر گذاشته است.
۴