پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۳۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
شهردار سی سخت به تکمیل زیر ساختهای شهر سی سخت برای مهیا شدن در ایام تعطیل سال اشاره داشت و افزود: یکی از مهمترین اقدامات شورا و شهرداری سی سخت ، تکمیل و آسفالت ریزی معابر این شهر برای رضایت شهروندان و مسافران خواهد بود.

شعار سال: سی سخت که به عنوان مرکز شهرستان دنا از آن یاد می شود،شهری کوهستانی و زیبا در دامنه های سرد و کوهستانی دنای استوار است .

این شهر زیبا را می توان در سالهای آینده مقصد جدیدی برای توریست های جهان و حتی گردشگران داخلی در فلات غربی ایران برای گردشگری شناخت که باید زیر ساختهای آن فراهم و توسعه داد.

سی سخت تا مرکز استان کهگیلویه وبویراحمدیاسوج 30 کیلومتر فاصله داشته و همه ساله مأمن مسافران و گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور است.

این شهر زیبا و دلنشین که به آن شهر کیخسرو و افسانه های سی پهلوان شاهنامه نیز می گویند را می توان به قله های زییای زاگرس جنوبی که صخره های بی جان اما استوار را در این منطقه بوده لقب داد.

امروز قله های زاگرس از دنا گرفته تا بیژن و سقل آسمانی که بلندترین قله های دیار زاگرس نشین دنا هستند همه به نام پهلوانان فردوسی نامگذاری شده اند و به زبان آوردن این نام ها همه را محو افسانه های کهن فردوسی می کند.

هوای مطبوع و خنک کوهستانی در تابستان و طبیعت زیبای برفگیر و زمستانی با آدم برفی های کودکانه در زمستان به همراه چشم‌اندازهای زیبا، جویبارها و چشمه‌های پرآب، جنگل‌های بلوط، باغ‌های میوه، روستاهایی که از پس یکدیگر می‌آیند و تاک‌های انگوری که نوید زیبایی های این منطقه را می‌دهند در کنار دنا این کوه سرافراز و استوار که دامان بخشنده‌اش را گشوده تا سبزی قلبش را به همگان هدیه دهد،همه و همه وصف نشدنی است.

نبود زیرساختها و کلافکی مردم

اما در این بین، کمبود زیرساختهای گردشگری و حتی رفاهی در این شهر باعث شده که برخی از مسئولان حتی فرماندار این شهرستان نسبت به این موضوع گلایه مند باشد.

محمد حسینی شهردار سی سخت در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری به رفع نقاط حادثه خیز و حتی روکش گذاری برخی چاله چوله های معابرشهر سی سخت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برای ترمیم و بهسازی برخی از معابر مبادرت به بهسازی و رفع این نقاط کرده ایم.

رضایت شهروندان هدف ماست

وی به تکمیل زیر ساختهای شهر سی سخت برای مهیا شدن در ایام تعطیل سال اشاره داشت و افزود: یکی از مهمترین اهداف شورا و شهرداری سی سخت ، تکمیل و آسفالت ریزی معابر این شهر برای رضایت شهروندان و مسافران خواهد بود.

شهردار سی سخت با تأکید بر اینکه آسفالت ریزی معابرهای اصلی شهر سی سخت به مناقصه گذاشته شده و بعد از طی مراحل قانونی پیمانکار ان نیز مشخص شده است، گفت: در حال حاضر 700تن آسفالت برای این موضوع در نظر گرفته شده ولی به دلیل شرایط نامساعد جوی و برودت هوا امکان اسفالت در این موقع از سال وجود ندارد.

نمی توان در زمستان آسفالت ریزی کرد!

محمد حسینی به آسفالت ریزی کل خیابانهای اصلی شهر سی سخت در پایان اسفند ماه خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت اقلیمی و آب و هوایی این شهر کار آسفالت ریزی معابر این شهر در این ماه از سال شروع خواهد شد.

وی به آسفالت ریزی و ساماندهی جاده های خاکی در سطح شهر سی سخت نیز اشاره کرد و گفت: باتوجه به بودجه های اختصاص داده شده از سوی فرمانداری به این نهاد، تمام های جاده های فرعی در این شهر که خاکی بوده واسفالت ریزی نشده اند تا پایان سال روکش آسفالت خواهند شد.

لازم به ذکر است فرماندار شهرستان دنا در شورای اداری این شهرستان با انتقاد دستگاههای خدمات رسان از جمله شهرداری این شهر در مورد زیر ساختها گفته بود: ما لقب گردشگری را فقط به شهر سی سخت داده ایم و عملاً هیچ گونه زیر ساختی در آن فراهم نیست.

عباس بهشتی رو گفته بود: یکی از مشکلات شهر سی سخت در حال حاضر وضعیت جاده های درون شهری و برون شهری آن بوده که شهرداری باید مبادرت به آسفالت ریزی و ساماندهی خیابانهای سطح شهر بکند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری صبح گودرز، تاریخ انتشار 2دی 96، کدمطلب:104802، www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین