پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۳۲۸
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
سرگذشت نخبگان جوان کهگیلویه و بویراحمدی که بعد از سالهای درس خواندن بیکار هستند پر از درد و دل است .

شعار سال: بیکاری یکی از بزرگتزین معضلات در یک جامعه است معضلی که رفته رفته بزرگ و بزرگ تر می شود و باعث ایجاد مشکلاتی در جامعه می شود که افزایش آسیب های اجتماعی تنها یکی از این مشکلات است.

جوانی پر از انرژی است وقتی یک جوان برای تخلیه این انرژی شغلی نداشته باشد و باید مدام در خیابان ها پرسه بزند بدون شک به جای مفید بودن برای جامعه ممکن است صدماتی را نیز وارد کند چرا که این شور جوانی باید صرف شود برخی در جای خوب و برخی در جای نامناسب آن را صرف می کنند.

در گذشته گشت و گذار در خیابان ها مد بود و امروزه گشت و گذار در فضای مجازی مد شده است فضایی که فرصت کاررا ازخیلی ها گرفته است و گاها عادت های نامناسبی را به جوانان تحمیل می کند در هر صورت باید پذیرفت که فضای مجازی نقشی بسیار پررنگ در زندگی جوانان امروز دارد.


اخیرا در فضای مجازی پیام هایی را در برخی از گروه های تلگرام می بینیم که هم دلگیر کننده است و هم غم انگیز جوانانی که برای پیدا کردن کار به فضای مجاز پناه برده اند و در گروه های تلگرامی تقاضای کار می کنند و دنبال یک شغل هستند در یک گروه تلگرامی پیامی توجهم را جلب کرد پیامی که گویا دلی پر از درد داشت و در چند سطر همه آن درد و دل هایش را خلاصه گفته بود.

علیرضا خردمند اهل شهرستان کهگیلویه است به گفته برادرش از وقتی که پایش به مدرسه باز شده شاگرد اول کلاس بوده و همه فامیل می گفتند که او در آینده فرد موفقی می شود در حالی که وقتی امروز آینده اش است نمی توان گفت موفق بوده است کسی که دو بار در امتحان کنکور سراسری کم شانسی آورد.

بعد از تمام شدن پیش دانشگاهی با رتبه 1037 قبول شد اما چون که فقط می خواست پزشکی بخواند انتخاب رشته نکرد سال دوم در امتحان کنکور دچار سردرد و به بیمارستان منتقل می شود که دو روز نیز بستری می شود به دلیل اینکه اگر درس نمی خواند باید خدمت سربازی می رفت با رتبه 983 انتخاب رشته کرد و در رشته شیمی عالی یاسوج قبول شد نفر اول دانشگاه یاسوج مدرک کارشناسی را گذراند سال بعد دانشگاه بهشتی تهران قبول شدند و مدرک فوق دیپلم را نیز گرفت.

در همه این سال ها این جوان جز نفرات اول دانشگاه بود و معدل بالایی نیز داشت اما از سال 87 تا کنون که فارغ التحصیل شده است هنوز بیکار است و جویای کاری که ممکن است دیگر پیدا نشود.

خردمند در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: مسئولان به جوانان میدان دهند من به عنوان یک نخبه استانی نتوانستم کاری برای خودم پیدا کنم چون که پارتی نداشتم در حالی که مغزش را داشتم.

وی گفت: انتظار می رود مسئولان برای نخبه های استان کاری کنند اگر می دانستم بعد از این همه تلاش و درس خواندن اینگونه بیکار می مانم هیچگاه درس نمی خواندم عمرم تلف شد و بهترین لحظات زندگی ام را درس خواندنم و اکنون وضع من و امثال من این گونه است.

انتظار یک جوان نخبه بیکار از مسئولان

این جوان نخبه ادامه داد: انتظارات زیادی نداریم فقط دوست داریم که خداوند اول سلامتی بدهد دوم اینکه ما غافل از یاد خدا نشویم و جوانان شغلی داشته باشند که از لحاظ روحی و روانی به آینده امیدوار باشند، حیفم می آید که جوانانی رفتند و معتاد شدند جوانانی به خلاف کشیده شدند و جان خود را در راه خلاف از دست دادند و جوانانی به خاطر فقر زن و بچه هاشون را طلاق دادند که واقعا جای تأسف دارد عده ای فقط خودشان را می بینند و به اطرافشان نگاهی نمی کنند عده ای مسئولان در فکر برج ساختن هستند و غیر و عده ای در آرزوی اینکه فقط شکمشان سیر شود خدایا چنان کن سرانجام کار تو خوشنود باشی ما رستگار.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری صبح گودرز، تاریخ انتشار 2دی 96، کدمطلب:104797، www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین