پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۳۴۵
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
استاندار کرمانشاه گفت: به مناطق زلزله زده بیش از 2100 میلیار تومان اختصاص داده شده و باید 8 شهرستان زلزله زده در طول بازه زمانی دو سال اسکان داده شوند.

شعار سال: هوشنگ بازوند با اعلام این خبر اظهار داشت: زلزله اخیر استان کرمانشاه را در طول تاریخ گسل زاگرس تقریبا بی سابقه دانست و این زلزله در قیاس با سایر زلزله‌های کشور تفاوت‌های مشهودی دارد.

وی افزود: اگرچه در طول شب زلزله فرصت خدمات رسانی به زلزله زدگان کم بود اما این کمبودها را نیروهای مسلح جبران کردند و اگر نیروهای مسلح در مناطق زلزله‌زده حضور نداشتند خسارات بسیاری به مناطق زلزله‌زده وارد می‌شد.

بازوند گفت: نیروهای مسلح در ساعات اولیه در منطقه حضور یافتند که مشکل ما در منطقه پاطاق بود، به طوری که ریزش کوه مشکلاتی را به وجود آورده بود. و بعد از آن نیز ارتش و سپاه در اسکان موقت زلزله‌زدگان ایفای نقش می‌کنند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در روزهای اول زلزله رئیس جمهور در منطقه حضور یافت که این سفر مصوبات خوبی به همراه داشت در هیچ زلزله‌ای یک روزه مصوبه صادر نشد اما در این زلزله با حضور مسئولان و بخصوص مقام معظم رهبری این اتفاق مهم افتاد.

وی افزود: به مناطق زلزله زده بیش از 2100 میلیار تومان اختصاص داده شده و باید این 8 شهرستان زلزله زده در طول بازه زمانی دو سال اسکان داده شوند.

استاندار کرمانشاه در ادامه افزود: وام‌های 8 شهرستان و دو بخش زلزله زده کوزران و ماهیدشت شامل استمهال یا تنفس دو ساله است و استانداری مابقی بخش‌های شهرستان کرمانشاه را بررسی کرده و واحدهای دارای خسارت را معرفی می‌کند.

وی به فرماندار و شهردار سرپل ذهاب توصیه کرد که در بازسازی این شهر طرح جامع را رعایت کنند به طوری که از مفاد این طرح عدول نکنند و در بازسازی از پیمانکاران و نیروهای غیر بومی استفاده نشود و نیروهای بومی استان به کار گرفته شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار 2دی 96، کدمطلب:573644، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین