پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۴۶۰
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
۲۶ نفر از زندانیان ایرانی محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان با حضور جمعی از مقامات محلی و قضایی دو کشور در محل پل مرزی آستارا به کشور منتقل شدند.

شعارسال: ظهر امروز با حضور نمایندگان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، انتقال 26 تبعه ایرانی محبوس در زندان‌های کشور جمهوری آذربایجان انجام شد.

این انتقال بر اساس موافقت‌نامه مبادله مجرمان بین دو کشور و پیگیری‌های سفارت ایران در باکو، وزارت خارجه و همچنین وزارت  دادگستری ایران صورت گرفت.

در جریان این انتقال، زندانیان ایرانی تحویل گرفته شده بلافاصله توسط یک دستگاه اتوبوس به ندامتگاه حویق شهرستان تالش منتقل شدند تا پس از طی مرحله قرنطینه بهداشتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع امنیتی و قضایی مرتبط شوند.

مسئول امور کنسولی سفارت ایران در باکو در حاشیه این انتقال در محل پل مرزی آستارا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در کشور جمهوری آذربایجان قوانین بسیار سختگیرانه‌ای در برخورد با عاملان و مباشران مواد مخدر وجود دارد که مسافران ایرانی باید از آن  آگاه باشند.

سید ناصر میرجمالی خاطرنشان کرد: مسافران و گردشگران ایرانی که قصد سفر به جمهوری آذربایجان را دارند بایستی آگاهی‌های لازم را درباره قوانین این کشور کسب کنند.

وی گفت: به هموطنان توصیه می‌شود به‌منظور حفظ حرمت و شئون خود و خانواده و پرهیز از مجازات‌های سختگیرانه و حبس‌های طولانی مدت، قبل از اقدام به سفر نسبت به قوانین و مقررات داخلی کشور جمهوری آذربایجان آگاهی‌های لازم را کسب کنند.

مسئول امور کنسولی سفارت ایران در باکو تاکید کرد: ایرانیان از همراه داشتن مواد مخدر و قرص‌های روانگردان به هر میزان و به هر دلیل و همچنین از قبول و حمل بسته‌های ناشناخته از سوی افراد ناشناس، تحت هر عنوان خودداری کنند.

در جریان این انتقال مسئول امور کنسولی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان، نماینده وزارت دادگستری، نمایندگان دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، مرزبانی و زندان عمومی شهرستان مرزی آستارا حضور داشتند

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 3 دی 96، کد خبر:1608072 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین