پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۴۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
درخواست شهرداری بوشهر برای خرید ملک 36 میلیاردی متعلق به نزدیکان یکی از نمایندگان مجلس با سکوت برخی از اعضای شورای شهر بوشهر همراه شده است.

شعار سالهنوز چند روزی از جنجال‌های برکناری شهردار بوشهر و دعواهای زرگری برای تعیین شهردار جدید نگذشته است که دوباره خبری از شهرداری مرکز استان در صدر اخبار خودنمایی می‌کند.

اخیراً سرپرست شهرداری بوشهر در نامه‌ای به شورای شهر خواستار خرید آپارتمانی در خیابان مطهری برای اسکان شهرداری آن منطقه شده که قیمت آن بحث‌برانگیز و در عین حال باورنکردنی است.

سرپرست شهرداری بوشهر که چند روزی است سکان این نهاد را بر عهده گرفته است سعی در هزینه کرد بودجه‌ای دارد که با آن می‌توان پروژه‌های شهری بزرگی را انجام داد.

پافشاری سرپرست شهرداری بوشهر برای خرید ساختمانی چند برابر قیمت واقعی آن متعلق به نزدیکانت یکی از نمایندگان مجلس است سؤال و ابهامات بیشماری را برای مردم ایجاد کرده است که با ورود سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی باید پاسخ آن دریافت شود.

داستان آنجا زیباتر و البته شک‌برانگیز می‌شود که صاحب ملک دست راست یکی از نمایندگان مجلس از آب درمی‌آید و جالب‌تر اینکه کارشناس دادگستری قیمت‌هایی را برای طبقات این ملک تجاری مسکونی تعیین کرده است که با ساختمان‌های اطراف، زمین تا آسمان فرق دارد.

در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال که هر سه کلیدواژه باید سرلوحه همه امانتداران بیت‌المال در کشور باشد متأسفانه شاهد به حراج گذاشتن سرمایه مردم به بهانه کمبود جا در بوشهر هستیم.

به راستی جای سؤال است که در این بحران اقتصادی که تا دو برابر شدن قیمت تخم‌مرغ نيز كشيده است، آقایان با کدام توجیه قصد خرید آپارتمانی به قیمت 36000000000 تومان را دارند که به اذعان کارشناسان چند برابر قیمت واقعی آن است.

جای سؤال است که اگر ناگزیر برای خرید مکان برای شهرداری هستند با اين 36 ميليارد می‌توان 25 ساختمان 150 متری در بهترين نقاط شهر خرید و در مجموع حدود 380 نفر را نيز در اين ساختمان‌ها اسكان داد ولی اصرار بیش‌ازحد عده‌ای خاص در شهرداري و حامیان اندک ايشان در شورای شهر برای خرید یک ساختمان مشخص ذهن هر دغدغه مندی را به خود مشغول می‌کند و بی‌شک منتخبان مردم در ساختمان امیریه بوشهر در این خصوص مسئول و باید پاسخگوی تک‌تک این شبهات باشند.

گفته می‌شود یکی از اعضای شورا به شدت نسبت به این معامله معترض بوده و پیگیر جلوگیری از این لایحه است و همکاران وی در شورای شهر نیز عقیده دارند که بررسی این پرونده کلان اقتصادی باید پس از تعیین شهردار جدید صورت پذیرد، اما اینکه چرا آقایان روی این ساختمان چند ده میلیاردی اصرار دارند سؤالی است که شخص سرپرست و رئیس شورای شهر باید در انظار عمومی پاسخ دهند و شفاف بیان کنند.

به گفته یکی از اعضای شورای شهر قطعاً ایده پردازان این حیف‌ومیل‌های نجومی خارج از ساختمان امیریه هستند ولی جای سؤال است که چرا برخی از اعضای شورا باید نسبت به این خواسته نابجا سر به سجده فرود آورند و بیت‌المال مظلوم مسلمین را اینگونه قربانی کنند.

کدام یک از اعضای شورای شهر خود را اینگونه مدیون طرف‌های ذی‌نفع این معامله می‌دانند که چشم خود را بر منافع مردم بسته و دهان خود را برای دفاع طرح و لایحه‌ای که هیچ سودی عاید مردم نمی‌کند باز می‌کنند.

شایسته است دارد ریاست شورای شهر بوشهر و رئیس کمیسیون عمران شورا که قسم وفاداری به مردم این آب‌وخاک را یاد کرده‌اند نسبت به این قضیه حساسیت کامل به خرج داده و به طور شفاف مردم را از این اتفاقات تأمل‌برانگیز آگاه سازند و صد البته که اجازه چنین جسارت و دست‌درازی به بیت‌المال به هیچ منفعت‌طلب سودجویی را ندهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری سپاس ، تاریخ انتشار 3دی 96، کدمطلب:345539،www.sepas.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
این آپارتمان چی هست که شهرداری حاضره اینقدر براش بپردازه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین