پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۵۰۹
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
بیش از پنج سال از کلنگ زنی تنها پروژه گردشگری میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان لنده در کهگیلویه وبویراحمد می گذرد که بیش از 50درصد این پروژه در سال های اول به خوبی پیش رفت ولی به دلیل سهل انگاری میراث فرهنگی و معارضات اجتماعی در سفر رئیس جمهور به استان 200میلیون اعتبار این پروژه برگشت خورد.

شعار سال: توجه به حوزه گردشگری یکی از مباحث مهم در عصر کنونی است که می توانند نردبانی برای پیشرفت و توسعه سریع یک منطقه به عنوان منطقه نمونه گردشگری است باشد از این رو چند سالی است که با هدف توسعه این امر مهم در شهرستان لنده استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه احداث منطقه نمونه گردشگری در مورجن بخش موگرمون با حضور مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری وقت و مسئولان شهرستان لنده کلنگ زنی شد.

بحث توسعه این منطقه با رایزنی های گسترده مسئولان وقت در تیرماه سال 92 با حضور مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان شهرستانی، در زمینی به مساحت شش هزار متر مربع کلنگ زنی شد.

منطقه نمونه گردشگری موگرمون از مهمترین جاذبه های آب وهوایی و گردشگری شهرستان لنده است که در فاصله 12کیلومتری این شهر واقع شده است منطقه زیبا با چمشه های جوشان و آبی سرد و گوار که به تعبیر بیشتر گردشگران و طبیعت دوستان به بهشت گمشده نیز معروف است.

باتوجه به قابلیت ها و پتانسیل های بالای این شهرستان در حوزه گردشگری، صنایع دستی و جاذبه های بکر طبیعی و تنوع آب و هوایی این پروژه بنا به صلاحدید کارشناسان میراث فرهنگی در روستای مورجن احداث گردید که شروع آن در سال های ابتدایی با پیشرفتی50درصدی همراه بود ولی به دلیل معارضات اجتماعی بعد از دو سال پروژه به طور کامل غیره فعال گردید.

این زمین اهدایی در ابتدا کاربری کشاورزی داشته که از طرف اهالی روستای مورجن موگرمون اهدا شده و خود آن‌ها موضوع کمپینگ و اردوگاه‌ را در همه مراحل از واگذاری زمین گرفته تا دریافت مجوز را با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان پیگیری کرده‌اند.

پس از چندین سال تلاش و پیگیری ها طرح مجتمع گردشگری لنده با مخالفت های که از همان روزهای ابتدایی در خصوص نامناسب بودن مکان طرح شده بود صورت گرفت، ولی علی رغم همه این مخالفت ها پیمانکار پروژه را با ساخت سکوهای سنگی ملاتی آغاز کردو در ادامه نیز سرویس های بهداشتی این مجتمع را به اتمام رساند و متاسفانه ادامه طرح بنا به گفته مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری به دلیل کمبود اعتبار رها شده است.

در سفر رئیس جمهور دولت یازدهم به استان کهگیلویه وبویراحمد جهت فعال کردن پروژه منطقه گردشگری موگرمون بیش از 200میلیون تومان از محل سفر ریاست جمهوری به استان برای این پروژه درنظر گرفته شد که به دلیل سهل انگاری و معارضات اجتماعی این پروژه متاسفانه این اعتبار جذب نشد.

اینکه چرا مسئولان استانی و شهرستانی نتوانستید این اعتبار را جذب کنند ناشی از سهل انگاری در عدم توانایی رفع مشکلات این پروژه و بحث خلع ید پیمانکار است که یک سالی هست از سوی جهاد کشاورزی در حال پیگیری است.

به راستی مردم شهرستان محروم لنده تا کی باید چوب مدیریت ضعیف مدیرانی را بخورند که توانایی جذب اعتبارات را ندارند بدون شک باید در قبال حقوق مردم پاسخ گو باشند.

این اردوگاه در 12کیلومتری شهر لنده و در مسیر جاذبه‌های گردشگری منطقه نمونه گردشگری موگرمون، دلی مهره، دلی خیار کال و جاده لنده به قلعه رئیسی و دیشموک واقع شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری صبح زاگرس، تاریخ انتشار 29 آذر 96، کد مطلب: 104722، www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین