پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۵۸
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
این آقایان معترض به انتصابات اصلاح طلب نیستند! این ها انحصار طلب اند! روزی که یک اصلاح طلب را منصوب میکنیم پیامک میزنند و قربانمان میروند اما وقتی یک اصولگرای لایق که چهار چوب دولت را قبول دارد منصوب میکنیم داد میزنند که اصلاحات مرد!

شعارسال: این آقایان معترض به انتصابات اصلاح طلب نیستند! این ها انحصار طلب اند! روزی که یک اصلاح طلب را منصوب میکنیم پیامک میزنند و قربانمان میروند اما وقتی یک اصولگرای لایق که چهار چوب دولت را قبول دارد منصوب میکنیم داد میزنند که اصلاحات مرد!

در مقایسه با نشست خبری قبلی دو تغییر اساسی در سالن طبقه هم کف استانداری ایجاد شده بود.یکی سیب های سفیدی که به دستور سعادت جای بیسکوئیت های خشک و تکراری استانداری را گرفته بود و حسام شیرازه ای که بر صندلی ساداتی نشسته بود.

ترکیب حاضرین در نشست خبری ترکیب قابل قبول و یک نواختی بود و رسانه های جمعی از جریانات و گروه های مختلف سیاسی برای حضور در این برنامه دعوت شده بودند.

سعادت با همان قدم های کوتاه و شمرده شمرده آمد و نشست خبری آغاز شد. او بعد از توضیحات حسام شیرزاده درباره نحوه برگزاری نشست خبری، صحبت هایش را با تبریک هفته بسیج آغاز کرد و گفت که امیدوار است بتواند فرهنگ ایثار و شهادت را در ادارات و دستگاه های دولتی جاری سازد.

استاندار آذربایجان غربی از بین بردن نابرابری را از اهداف مهم مدیریتی اش در استان دانست و نابرابری را دلیل اصلی عقب ماندگی های آذربایجان غربی اعلام کرد. او گفت که امیدوار است با برنامه ریزی های لازم استان در مسیر پیشرفت قرار بگیرد چون که آذربایجان غربی استعداد لازم را برای پیشرفت دارد.

وی معتقد بود که با وضعیت موجود در استان، امکان تحقق اهداف مد نظر رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی موجود نیست و استانداران استان های مرزی باید اختیارات لازم را برای تحقق اقدامات و خواسته های مد نظر اقتصادی داشته باشد.

او گفت که در دوره پیشین استانداری اش در آذربایجان غربی رئیس جمهور وقت اختیارات مرزی را به استانداران واگذار کرده بود اما اکنون این مسئله انجام نشده است.

سعادت به صف چندین کیلومتری کامیون ها در مرزبازرگان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته کنسانتره های صادراتی آنقدر در مرز گیر کردند که قابلیت صادرات را از دست دادند و به کارخانه ها باز گشتند.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد که طرح این مسائل نه برای سیاه نمایی بلکه با هدف گشایش در مشکلات مطرح می شوند.

سعادت در پایان سخنانش گفت: اینکه همه کارهای ما در گروه های سیاسی و فعالیت های سیاسی متمرکز شوند، کاری از پیش نخواهیم برد، باید سیاسیون در مسیر تحقق و پیش برد اهداف نظام قدم بردارند.

· نمیدانم چرا رئیس جمهور نمی آید

اولین سئوال خبرنگاران به موضوع سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان غربی اختصاص داشت. استاندار آذربایجان غربی درباره دلایل تاخیر سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی اظهار کرد: کلیه مقدمات این سفر صورت گرفته، سفر هیات های اجرایی به استان انجام شده. چند بار قرار شد که ایشان به آذربایجان غربی بیاید. اما این اتفاق نیفتاد. من هم دلیل خاصی برای این تاخیر ها پیدا نکردم. اما احتمال میدهم که آقای رئیس جمهور منتظر پیشبرد اقدامات عملی درخصوص دریاچه ارومیه هستند.

· امیدوارم پیش از مرگم راه آهن ارومیه-مراغه به اتمام برسد

سعادت در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری درباره راه آهن مراغه-ارومیه گفت: این راه آهن هم همزمان با من پیر شده است! در زمان استانداری ام در دولت های پیشین این طرح کلید خورد و همراه با من هم پیرشده است، امیدوارم پیش از مرگ بنده این طرح به اتمام برسد.

قرار بود این راه آهن سال پیش به نقده و امسال به ارومیه برسد، اما محدودیت های بودجه ای این طرح را به تاخیر انداخت. اما درباره قطار پرسرعت تبریز-ارومیه، باید اعلام کنم که این طرح واقعا طرح مهمی است.

ما در نقطه آخر مرز قرار داریم این فرصت بی نظیری است که اقتصاد ما به اقتصاد تبریز و تهران گره بخورد. این بی نظیر است.ما سیب و انگور فراوانی داریم اما ابزار لازم برای انتقال این محصولات را نداریم.

استاندار آذربایجان غربی در پاسخ به سئوال دیگری درباره کمبود بودجه فرهنگی در آذربایجان غربی اذعان کرد: بودجه فرهنگی نسبت به دوره قبل 3برابر شده است، ما به نهاد های فرهنگی، به مساجد و به اوقاف کمک هایی کرده ایم، سریال شهید باکری در زمان آقای جلال زاده قراردادش بسته شده است، اما 700 میلیون پرداختی به جایی نرسیده است.

· پیش مسئولین شاخص های عقب ماندگی را برجسته میکنیم

سعادت به سئوال خبرنگار دیگری درباره وضعیت نامناسب همه شاخص های توسعه در آذربایجان غربی واکنش نشان داد و گفت که همه شاخص های توسعه هم اینطور نیست! ما در حضور مقامات کشوری باید محرومیت های خودمان را برجسته کنیم تا نسبت به محرومیت های استان حساسیت بیشتری ایجاد شود وگرنه همه این شاخصه ها اینطور نیست.

· شاخص ترین اقدام ما آوار برداری است

استاندار آذربایجان غربی بااشاره به شاخص ترین فعالیت های دولت تدبیر و امید در آذربایجان غربی اظهار کرد:شاخص ترین کار ما در آذربایجان غربی آواربرداری بود است!ما فضای کسب و کار در آذربایجان غربی را دوباره راه انداختیم!شرایط کار و فضای کار ایجاد شده است.

در حوزه سلامت اقدامات مهمی انجام شده است.سرمایه گذاری های مهمی در استان انجام شده که مهم ترین آن ها سرمایه گذاری اخیر برای منطقه آزاد تجاری ماکو است. در همه جا از مناطق آزاد برای واردات استفاده می شود اما ما میخواهیم به صادرات هم بپردازیم.

نیروگاه برق در این منطقه ایجاد شده! منطقه ویژه اقتصادی سلماس به زودی ابلاغ میگردد! منطقه ویژه اقتصادی سرو هم انشالله فعال خواهد شد.زیرساخت های صادرات را ترمیم کردیم اما باید گفت که شاخص ترین اقدام ما در این سالها برداشتن گام های مهم برای احیاء دریاچه ارومیه بوده است.

· از ورود همه گروه ها به انتخابات حمایت میکنیم

سعادت در مهم ترین بخش سخنانش گریزی به انتخابات اسفندماه هم زد و در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره فعالیت های انتخاباتی استاندار سابق آذربایجان غربی گفت: شرایط لازم برای برگزاری انتخابات سالم ایجاد شده است. از همه گروه هایی که برای شرکت در انتخابات اعلام امادگی کرده اند تشکر میکنیم. ما نمیخواهیم که در انتخابات فقط یک گروه نزدیک به دولت وارد میدان شود!

مگر میشود یک کشتی گیر با خودش کشتی بگیرد.مگر می شود در یک مسابقه تنها یک نفر شرکت کند. ما از حضور تیم استاندار سابق هم تشکر میکنیم. ما به دنبال مشارکت حداکثری هستیم و این مشارکت حداکثری با حضور همه جریانات سیاسی تحقق میپذیرد.

· ما اصلاح طلبیم

اما از این فعالیت ها استقبال میکنیم اما با مارک زنی و فضای غیر سالم مخالفیم.ما اصلاح طلبیم. و در قالب دولت تدبیر و امید با هدف خدمت حضور فعالیت میکنیم. از همه نیروهای کارامد چه اصلاح طلب و چه اصولگرا که چهارچوب دولت را قبول دارند استفاده میکنیم.

· این ها اصلاح طلب نیستد! انحصار طلب اند!

این آقایان معترض به انتصابات اصلاح طلب نیستند! این ها انحصار طلب اند! روزی که یک اصلاح طلب را منصوب میکنیم پیامک میزنند و قربانمان میروند اما وقتی یک اصولگرای لایق که چهار چوب دولت را قبول دارد منصوب میکنیم داد میزنند که اصلاحات مرد!.

نمیشود جریانات تندرو را جمع کرد. علی رغم تایید مذاکرات از سوی رهبری، دیدید که هر روز در همین استان طومار امضاء میکردند و به تهران میفرستادند! انتقاد کردن خوب است! زیر سئوال بردن برجام خوب است اما نه اینطور.

به هر حال ما چه از نیروهای اصولگرا و چه از نیروهای اصلاح طلب در صورت لزوم استفاده خواهیم کرد.

· بر اساس اصولمان مدیرکل ارشاد را حفظ کرده ایم

این همه جو سازی علیه مدیرکل ارشاد انجام دادند! این اصلاح طلبان این همه اعتراض کردند! اما بر اساس اصول خودمان ایشان را حفظ کردیم. بر عملکرد ایشان هم وزارت نظارت دارد هم خود ما.همین مدیرکلی که در دولت سابق کنسرت برگزار میکرد بخاطر این اقداماتش لوح تقدیر دریافت کرده بود! اما بخاطر برگزاری همین کنسرت ها در دولت فعلی، همین تقدیرکننده ها دربرابر ارشاد تجمع میکنند . اعتراض میکنند و داد میزنند که اسلام مرد! کارما سیاسی نیست اجرایی است.

· مردم به این کنسرت ها نیاز دارند

مردم به این کنسرت ها نیاز دارند. این ها کارهایی است که مردم میخواهند! میخواهیم به مردم در حوزه های مختلف خدمات بدهیم. من به دنبال این نیستم که مجسمه ام را درست کنند. من اصلاح طلب و اصولگرا را دست اورد انقلاب میدانم.

· قربان احمدی نه پایان خدمت داشت و نه مدرک درست حسابی

سعادت درپاسخ به سئوال خبرنگار دیگری درباره دلایل مصاحبه های مدیرکل سابق حوزه استاندار بر علیه استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: این اقای قربان احمدی نه کارت پایان خدمت داشتند نه مدرک لازم! نتوانستیم جذبشان کنیم! اگر خلاف قانون عمل میکردیم باید زندانی میشدیم!حالا هم علیه ما صحبت میکنند! یک زمانی اینجا مینشستند و عکس میگرفتند!گفتم این عکس ها را میخواهی چکار؟ گفتند میخواهم از فلان شهر کاندید شوم! گفتم اول باید کارت پایان خدمت و مدرکتان را جور کنید.

· بهادری صادق نبود

وی در خصوص حضور معاون عمرانی سابقش در انتخابات هم گفت: چندماه پیش از استعفا اقای بهادری را صدا کردم و پرسیدم که قصد شرکت در انتخابات را دارد؟ پاسخ منفی دادند .اما چند ماه بعد استعفا دادند. این جوانان سر مارا شیره میمالند! چند ماه پیش از من پرسیدند که ناراحتی؟ گفتم بله. ناراحتم! به هر حال سازمان بازرسی کل کشور بر فعالیت های مالی ستاد نظارت دارد.آقای بهادری تنها نماینده آقای کلانتری در ستاد هستند و از سوی استانداری هیچ سمتی در ستاد ندارند.

· آموزش زبان مادر حق مردم است

استاندار آذربایجان غربی در پاسخ به سئوال دیگری درباره لزوم آموزش زبان مادری در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد:این التهابات و جریانات امنیتی دلیل نمی شود که به مردم بگویید لازم نیست شما زبان مادریتان را یاد بگیرید. بنیادی برای انجام ترتیبات لازم در حال احداث است. این حق قانونی مردم است که زبان مادریشان را اموزش ببینند.

· پان کرد و پان ترک یک هدف دارند

درهمین قضایای اخیر، پژاک و پ ک ک هم از جریانات پان ترک حمایت میکرد. این ها هدفشان ناپایداری است! پان ترک و پان کرد ندارد! این ها هم هدف اند.

· لغو یک بخشنامه

همچنین استاندار آذربایجان غربی در جریان اعتراض یکی از خبرنگاران به بخشنامه اخیر استانداری درباره اختصاص ویژه نامه های دولتی به روزنامه ایران، این بخشنامه را لغو و اعلام کرد که این اتفاق نخواهد افتاد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ندای ارومیه-تاریخ انتشار7 آذر 1394- کد خبر: 239839 - www.nedayeurmia.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین