پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۸۹۴
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
پایگاه روزنامه ینی‌شفق مدعی شده که نیروهای ترکیه در نخستین شب بحران سیاسی بین قطر و کشورهای عربی با محافظت از محل اقامت امیر قطر مانع کودتای سیاسی در این کشور شدند.

شعارسال: روزنامه ینی‌شفق در مطلبی مدعی شد نیروهای ترکیه نقش بزرگی در جلوگیری از کودتای سیاسی علیه امیر قطر شده‌اند.

بنا به ادعای این روزنامه، نیروهای ترکیه نقش بزرگی در جلوگیری از اجرای کودتای سیاسی علیه «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر، در یکی از بزرگترین بحران سیاسی در خاورمیانه داشتند، هنگامی که عربستان، امارات، مصر و بحرین در 15 خرداد سال جاری تمام روابط سیاسی خود را با دوحه قطع کردند.

به نوشته ستون‌نویس ینی‌شفق، نیروهای ترکیه در نخستین شب بحران سیاسی کشورهای عربستان و امارات علیه قطر، با حفاظت از محل اقامت امیر قطر در دوحه، مانع کودتای سیاسی در این کشور شدند و نقش مهمی در ثبات منطقه و حاکمیت ملی قطر ایفا کردند.

عربستان، امارات، مصر و بحرین در روز 15 خرداد سال جاری به منظور سرنگونی «شیخ تمیم حمد بن آل ثانی» به بهانه پشتیبانی قطر از گروه‌های تروریستی و روابط نزدیک دوحه با تهران تمام روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند.

ینی‌شفق با اشاره به حضور نیروهای ترکیه در قطر می‌نویسد: نیروهای عربستان و امارات شانسی برای سرنگونی امیر قطر نداشتند و مجبور بودند عقب‌نشینی کنند.

نویسنده همچنین به نقل از یک مقام بلندپایه دولت ترکیه که نخواسته نامش فاش شود مدعی می‌شود: در روز 15 خرداد، نزدیک 200 نیروی نظامی ترکیه دستور داشتند تا محل اقامت امیر قطر را تحت حفاظت قرار دهند، چرا که در طول نخستین شب بحران امکان داشت نیرویی بخواهد به امیر قطر آسیب بزند یا سرنگون کند.

بنا به گزارش ینی‌شفق، در آن گفتگوی تلفنی امیر قطر از آنکار خواسته پیش از آنکه نیروهای سعودی و اماراتی اقدام به کودتا بکنند، وارد عمل شود و از دوحه محافظت کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار 5 دی 96، کد خبر:380725 ، www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین