پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۹۸۴
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۹
رئیس کمیسیون عمران مجلس، از تامین ۴۵۰ شبکه لرزه نگار برای پیش بینی زمین‌لرزه در کشور خبر داد.

شعارسال : محمدرضا رضایی با انتقاد از کمبود دستگاه لرزه نگاری در کشور، گفت: حداقل باید 450 شبکه لرزه نگار در کشور داشته باشیم که این میزان با وجود نیاز شدید کشور و تاکیدات اکید تاکنون تهیه نشده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خرید شبکه‌های لرزه نگار در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه دیده شده اما محقق نشده بود، افزود: با توجه به زمین لرزه‌های اخیر رخ داده در کشور و همچنین خطرات احتمالی آن ضرورت خرید دستگاه‌های لرزه نگار بیش از پیش احساس می شود.

اکثر شهرهای ایران بر روی گسل قرار دارند

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، از مصوبه کمیسیون عمران مجلس برای تامین منبع مالی خرید 450 شبکه لرزه نگار در کشور خبر داد و تصریح کرد: در لایحه بودجه 97 مقرر شده برداشت 50 میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای خرید این شبکه اختصاص یابد.

رضایی ادامه داد: 50 میلیون دلار برداشتی از صندوق توسعه ملی برای تامین دستگاه لرزه نگار در اختیار ستاد مدیریت بحران کشور قرار خواهد گرفت تا با توجه به زلزله های اخیر و با توجه به اینکه اکثر شهرهای کشور روی گسل هستند امکان پیش بینی زمین لرزه تاحدودی مهیا شود.

اختصاص 8 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه شبکه مترو در کلانشهرها برای مقابله با آلودگی هوا

این نماینده مردم در مجلس دهم، همچنین از اختصاص 8 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای کاهش آلایندگی هوای کلانشهرها خبر داد و گفت: 4 هزار میلیارد تومان از این میزان اوراق به شهرداری هایی اختصاص داده می شود که شهرهایی آن ها دارای مترو هستند.

وی ادامه داد: 4 هزار میلیارد دیگر نیز برای توسعه شبکه ریلی مترو استفاده خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: برای کاهش آلودگی هوا در تهران هزار و 500میلیارد تومان اوراق مشارکت در اختیار شهرداری تهران قرار داده شده تا بتواند شبکه ریلی و مترو را در تهران توسعه دهد تا به این ترتیب کاهش آلایندگی رخ دهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 6 دی 1396، کدخبر: 362944 ، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین