پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۰۵۴
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
رئیس کمیته علمی کنگره اروپایی، آسیایی گفت: 6 هزار گزارش عوارض ناخواسته و نامطلوب دارویی در سال گذشته به سازمان غذا و دارو رسیده است.

شعارسال:فرزاد پیرویان روز چهارشنبه در نشست خبری فارماکواپیدمیولوژی در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بدون اشاره به نوع عوارض ناخواسته و نامطلوب این داروها، افزود: متوسط جهانی گزارش دهی عوارض ناخواسته و نامطلوب دارویی در جهان، چهار هزار و 500 تا پنج هزار مورد است بنابراین گزارش دهی در ایران بالاتر از متوسط جهانی است که خوب است.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات گزارش دهی عوارض ناخواسته و نامطلوب دارویی در سازمان غذا و دارو، جمع آوری و تحلیل می شود و اگر گزارش عوارض ها بیش از حد استاندارد باشد، آن دارو از زنجیره تامین، خارج و جمع آوری خواهد شد.

وی تاکید کرد: تمام شرکت های تولیدکننده، واردکننده و تامین کننده موظف هستند تا همه گزارش های مربوط به ایمنی دارو را به واحد نظارتی سازمان غذا و دارو در قالب پرونده مشخص اطلاع دهند که البته ضعف هایی در این بخش داریم.

رئیس کمیته علمی کنگره اروپایی ، آسیایی فارماکواپیدمیولوژی اظهارداشت: کنترل کیفی بعد از ورود دارو به بازار نیز انجام می شود و بدون آنکه شرکت دارویی متوجه شود، به عنوان مصرف کننده برخی داروها از سوی سازمان غذا و دارو خریداری شده و از نظر ایمنی، آزمایش می شوند.

رئیس کمیته علمی کنگره اروپایی ، آسیایی فارماکواپیدمیولوژی گفت: کنگره اروپایی، آسیایی فارماکواپیدمیولوژی 13 تا 15 دی ماه جاری در شیراز با حضور مهمانانی از آمریکا، انگلیس، سوئد، سوییس، هلند، تایوان و آذربایجان برگزار می شود.

پیرویان، اپیدمیولوژی دارویی، داروسازی بالینی، اقتصاد دارو و کارآزمایی بالینی را از جمله محورهای این کنگره برشمرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار6دی96،کدخبر: 82777494 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین