پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۱۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، افزایش قیمت اخیر تخم مرغ در استان زنجان ناشی از افزایش سطح عمومی قیمت ها در کشور بوده است.

شعار سال: عبدالله جعفری با اشاره به اندکی کاهش عرضه تخم مرغ به دلایل بهداشتی در سطح کشور تصریح کرد: صرفا کاهش عرضه عامل افزایش قیمت این فرآورده نبوده و عمده دلیل آن افزایش نامتناسب قیمت ها ناشی از سودجویی برخی افراد در بازار به بهانه کاهش عرضه بوده است به طوری که شاهد تفاوت قیمت تا یک هزار و 500 تومان در مبادی خرده فروشی استان بوده‌ایم.

وی عنوان کرد: به منظور حمایت از مصرف کنندگان با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی، کاهش تعرفه واردات تخم مرغ از 55 درصد به 5 درصد به تصویب هیئت دولت رسیده تا با واردات این فرآورده به تنظیم بازار و تعدیل قیمت ها کمک شود.

جعفری با بیان اینکه کاهش تعرفه واردات تخم مرغ 2 دی ماه در هیئت دولت مصوب شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا تا پایان سال جاری فرصت ثبت سفارش برای تجار وجود دارد و تا پایان فروردین ماه نیز تخم مرغ وارداتی مهلت ترخیص از گمرک دارد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: همچنین به منظور شفاف سازی و عادلانه کردن قیمت ها در بازار استان زنجان در دهمین جلسه کمیته تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان مقرر شد اتاق اصناف با انتخاب و معرفی تعدادی عامل معتمد با اولویت فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای و تعاونی مصرف ادارات به اتحادیه تولید کنندگان مرغ و تخم مرغ و تعاونی مرغ داران مرغ تخم گذار نسبت به توزیع عادلانه تخم مرغ در سطح بازار اقدام شود.

وی بیان داشت: در کمیته تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان قیمت نهایی عرضه تخم مرغ در فرآیند فوق، با شانه 7 هزار و 500 تومان و بدون شانه 7 هزار و 700 تومان پیشنهاد شده و مقرر شد پس از آن به تناسب افزایش و کاهش در نرخ بازار، این قیمت ها نیز مورد بازنگری قرار گیرد.

جعفری عنوان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در خرده فروشی های استان 8 هزار و 200 تومان بوده و قیمت های بالاتر از این گران فروشی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار 6دی 96، کدمطلب:575521، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
قبل از اینکه سودجویان به فکر افزایش قیمت بیفتند باید این کار رو بکنند
ا.ح75
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
این اعتراضات هم با افزایش قیمت تخم مرغ شروع شد دیگه :)
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین