پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۰۱۱۱۴
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
آمار فارغ التحصیلان شاغل در مشاغل نامرتبط با رشته تحصیلی آنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام می شود.

شعار سال: به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۲۶۱ کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد. در این جلسه گزارشی از سیاست‌های اشتغال دانش آموختگان ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به اطلاعات مرکز آمار ایران مبنی بر اینکه ۴۲ درصد از بیکاران دارای تحصیلات دانشگاهی بوده اند، اعلام شد در حالی که نرخ بیکاری در کشور حدود ۱۲ درصد است، این نرخ در میان فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها به ۲۰ درصد می‌رسد.

پس از ارائه این گزارش، اعضاء به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند؛ که اهم آن می توان به بهره گیری از تجربیات سایر کشورها در راستای هدایت تحصیلی و اشتغال دانش آموختگان، بازتعریف مفاهیم موجود در نظام آموزش عالی کشور، و راه اندازی دوره‌های کوتاه مدت مهارت آموزی ویژه فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها، اشاره کرد.

همچنین، احصاء و تحلیل آمار فارغ التحصیلان شاغل در مشاغل نامرتبط با رشته تحصیلی آنان، توجه به آمایش سرزمینی در راستای توسعه آموزشی، نیاز به برنامه‌ریزی در زمینه ایجاد اشتغال هدفمند براساس ظرفیت‌های مغفول مانده در کشور و فعال کردن فضای کسب و کار و ایجاد بازارهای فعال در حوزه‌ فناوری‌های دارای اولویت، از دیگر پیشنهاداتی بود که مطرح شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 5 دی 96، کد مطلب: 4183393: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین