پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۲۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست خراسان شمالی گفت: کوچ زمستانی پرندگان مهاجر به زیستگاه های استان خراسان شمالی آغاز شد.

شعار سال: بهروز جعفری رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست خراسان شمالی گفت: کوچ زمستانی پرندگان مهاجر به زیستگاه های استان از قبیل سدها، حاشیه رودخانه ها و چشمه ها آغاز شد.

وی با بیان اینکه معمولا اوج مهاجرت این پرندگان در دی ماه است افزود: بیشتر پرندگان مهاجر که به استان وارد می شوند در سدهای شیرین دره، بیدواز، بارزو و حاشیه رودخانه های اترک و کال شور جاجرم فصل سرما را سپری می کنند.

جعفری با اشاره به اینکه گروهی از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی، گذری و گروهی زمستان گذر هستند ،گفت: تعداد کمی از پرندگان از جمله اکراس، حواصیل ارغوانی و آبچلیک پا سرخ مهاجر عبوری هستند که بعد از توقف کوتاه 10 تا 15 روزه به مسیر خود به سمت مناطق گرم جنوبی ادامه می دهند اما اکثر گونه ها زمستان گذر هستند و فصل سرما را در استان سپری می کنند.

وی بیشترین پذیرش پرندگان مهاجر را در سد شیرین دره به عنوان آبگیری مناسب برای پرندگان ذکر کرد و افزود: با توجه به کاهش جریان آب در رودخانه های اترک و کال شور در سال های گذشته، تعداد پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی در حاشیه این رودخانه ها کاهش یافته است و پرندگان بیشتر به سمت آبگیرها و پشت سدها تمایل پیدا کرده اند.

جعفری برخی از گونه های پرندگان مهاجر به استان را اردک سر سبز، خوتکا، فیلوش، آنقوت، تنجه، کشیم، باکلان، بوتیمار، حواصیل و چنگر و آبچلیک عنوان کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 6 دی 96، کد مطلب: 6377512، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
در کل ایران در زمینه ها محیط زیستی بودجه کمی رو در نظر میگیره و حواسش نیست که همین محیط زیسته که یه جغرافیارو حتی از بلایای طبیعی هم میتونه حفظ کنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین