پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۳۳۷
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
معاون وزیر خارجه روسیه گفت: طرح کلی کنوانسیون تعیین رژیم حقوقی دریای خزر توسط وزرای خارجه 5 کشور ساحلی خزر تأیید شده‌ است.

شعارسال: «گریگوری کاراسین» معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه «کامرسانت»گفت: طرح کلی کنوانسیون تعیین رژیم حقوقی دریای خزر توسط وزرای خارجه 5 کشور ساحلی خزر تأیید شده‌ است.

وی ضمن بیان این مطلب به این سؤال که آیا با اطمینان می‌توان گفت که در سال 2018 این کنوانسیون امضاء خواهد شد، پاسخ داد: به طور قطعی نمی‌توان گفت که در سال آینده امضا می‌شود زیرا هنوز اختلاف نظرهای جزئی وجود دارد.

کاراسین افزود: اصول کلی تقسیم دریای خزر تأیید شده‌ ولی در حال حاضر نمی‌خواهیم وارد جزئیات شویم.

این مقام عالی رتبه دستگاه سیاست خارجی روسیه گفت: من پیش‌بینی می‌کنم که برنامه کار اجلاس آتی سران کشورهای خزر بسیار غنی و پر کار باشد و با نزدیک شدن به زمان برگزاری این اجلاس، ممکن است برخی اختلاف نظرهای ظریفی ایجاد شود.

کاراسین گفت: قبل از اجلاس سران، برگزاری اجلاس مقدماتی وزرای خارجه و کار گروهی جهت بررسی و هماهنگی بیشتر اختلاف نظرهای احتمالی برگزار می‌شود.

وی افزود: در کل روابط بین کشورهای ساحلی دریای خزر در حال حاضر در مسیر مثبتی قرار دارند و این در حالی است که در دهه نود کشورهای ساحلی دنبال تقسیم یک جانبه بودند.

وی تأکید کرد: این کنوانسیون همه مسائل را رفع نخواهد کرد اما چارچوب و راهکار مورد نیاز برای هماهنگی بین کشورهای دریای خزر را ایجاد خواهد کرد.

تعیین رژیم حقوقی دریای خزر یکی از مسائل مهم و کلیدی در اجلاس سران کشورهای ساحلی آن می‌باشد و اولین اجلاس سران در سال 2002 میلادی در «عشق‌آباد» برگزار شد.

اجلاس دوم سران دریای خزر در سال 2007 میلادی در «تهران»، سومین در سال 2010 در باکو و چهارمین نیز در سال 2014 میلادی در «آستاراخان» روسیه برگزار شد و قرار است اجلاس آتی سران در اوایل سال 2018 میلادی در «آستانه» قزاقستان برگزار شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 7 دی 1396 ، کدخبر: 13961007000164 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین