پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۳۹۴
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزیر امور خارجه گفت:راهبرد وزرات خارجه لغو کامل روادید (ویزا) ورود اتباع خارجه به کشور است.

شعارسال :حسن قشقاوی جمعه در حاشیه در بازدید از یادمان شهدای گمنام شلمچه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد:هر کشوری که به گذرنامه و اتباع ما احترم بگذارد و ورود ایرانی ها را به آن کشور بدون گرفتن روادید اعلام کند ما نیز آماده هستیم در جا لغو روادید آن کشور را اعلام کنیم.

وی افزود:هر چند در منطقه ای ملتهب قرار داریم ولی با هوشیاری ماموران امنیتی و نظامی هیچ تهدید و دغدغه امنیتی در این زمینه وجود ندارد.
وی در خصوص لغو روادید سفر به عراق نیز گفت: ما از دولت عراق به ویژه آقای حیدر العباری نخست وزیر عراق این درخواست را داشتیم که هر موقع لغو روادید را اعلام کنند ما نیز آمادگی لغو آن را داریم.
قشقاوی در ادامه به ورود 25 هزار تبعه خارجی به ویژه کشور عراق به منطقه آزاد اروند در هفته گذشته اشاره کرد و اظهارکرد: لغو روداید ورود به منطقه آزاد اروند اعمال قانون است و طبق قانون مناطق آزاد کشور باید سریعتر محقق می شد.
وی گفت:با اجرایی شدن این قانون در منطقه آزاد اروند، شاهد رفت و آمد بیشتر و رونق بازارهای آبادان و خرمشهر هستیم.
معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزیر امور خارجه در پاسخ به سئوالی در خصوص برخی مخالفت ها با ورود اتباع خارجی به شهرستان های آبادان و خرمشهر اظهارکرد: این 2 شهرستان جزو منطقه آزاد هستند و قانون منطقه آزاد باید در این خصوص اجرایی شود مگر اینکه مجلس آن را عوض کند.
حسن قشقاوی روز پنجشنبه به خوزستان سفر کرد و در نخستین روز سفر، دفتر صدور ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی در فرودگاه بین المللی اهواز با حضور وی گشایش یافت.
با راه اندازی این دفتر اتباع 180کشور جهان می توانند در فرودگاه اهواز در مدت نیم ساعت ویزای الکترونیکی 90روزه بگیرند.
معاون کنسولی مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزیر امور خارجه ، در سفر به منطقه آزاد ارود نیز ضمن بازدید از زیرساخت های شهرستان های آبادان و خرمشهر با حضور در یادمان شهدای شلمچه ادای احترام کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 8 دی 1396، کدخبر: 82779126، www.irna.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین