پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۴۷۱
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: حل معضلی که مؤسسات مالی غیرمجاز در مشهد ایجاد کرده‌اند، نیازمند تأمین منابع مالی است و دولت باید برای حفظ اعتبار بانکی کشور در حل آن دخالت کند.

شعار سالحمید گرمابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: نظام باید هوشیار باشد که نارضایتی مردم از مسائل مالی به مباحث دیگر کشیده نشود و درعین‌حال مباحث مالی هم باید هرچه زودتر و به شکل عادلانه حل شود.

وی با اشاره به اینکه مردم در مسئله مؤسسات مالی غیرمجاز مورد ظلم واقع شدند، گفت: سپرده‌گذاران مالی حق‌دارند اما اگر بنا باشد این موضوع به مسائل دیگر کشیده شود، با داستان متفاوتی روبه‌رو هستیم.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی به‌ضرورت پیگیری نمایندگان شهرستان‌های مختلف خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی برای حل این مشکلات اشاره کرد و گفت: ما تاکنون به هر شکلی که ممکن بوده پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: معضلی که مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز در مشهد ایجاد کرده‌اند، گسترده است و حجم مالی بالایی دارد و به همین دلیل حل کردن آن راحت نیست.

گرمابی گفت: بخشی از خسارت مردم باید از محل اموال این مؤسسات و دارایی‌های آن‌ها جبران شود و تا حدی به سودهای بانکی این سرمایه‌ها باید توجه شود.

وی با بیان اینکه دولت هم باید در جبران این خسارت دخالت کند، گفت: البته این هم مشکل است اما به‌هرحال باید برای حفظ اعتبار بانکی و مالی کشور، دولت بیشتر در این موضوع ورود کند تا به شکل مناسب‌تری این قضیه حل‌وفصل شود.

گرمابی با تأکید بر اینکه نظارت بر مؤسسات مالی باید بیشتر شود، گفت: نمایندگان مجلس با مردمی که دچار مشکل شده‌اند همدردی می‌کنند اما نحوه جبران خسارت‌ها با توجه به حجم بالای مبالغ باید بیشتر بررسی شود.

وی با بیان اینکه ممکن است در موضوع محل و نحوه تأمین منابع مالی برای جبران این خسارت ‌بین نمایندگان و دولت اختلافاتی باشد، گفت: همه نمایندگان در کنار مردمی هستند که به سیستم مؤسسات مالی اعتماد کردند و از اعتماد آن‌ها سوءاستفاده شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 8دی 96، کدمطلب:13961008000184، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین