پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۴۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
آخرین روزهای سال 2017 را می‌گذرانیم که در آن شاهد تحولات سیاسی و اجتماعی زیاد در سراسر جهان بودیم. اما سال 2018 که فرارویمان قرار دارد سالی است پر از حوادث تاثیرگذار جهانی.
شعار سال: تحولات سال 2018 بی‌تردید در سایه یک اتفاق غیر دیپلماتیک قرار می‌گیرد و آن برگزاری رقابت‌های فوتبال جام جهانی در روسیه است. باوجود این رویدادهای ریز و درشتی هستند که می‌توانند در کنار رخدادهای تحول‌ساز، زمینه تغییرات را در کشورهای مختلف جهان فراهم کنند.

در زیر برخی از رخدادهایی را که باید در سال 2018 منتظرشان باشیم، مرور می‌کنیم.

جام جهانی 2018 روسیه


این رقابت‌ها از 14 ژوئن (24 خرداد 1397) آغاز و تا 15 جولای (24 تیر 1397) ادامه خواهد داشت. تیم ملی فوتبال کشورمان در یکی از سخت‌ترین گروه‌های این رقابت‌ها موسوم به «گروه مرگ» با تیم‌های اسپانیا، پرتغال و مراکش هم‌گروه است.

پایان سلطنت برادران کاسترو بر کوبا


در 24 فوریه (پنج اسفند) انتخابات ریاست‌جمهوری در کوبا برگزار می‌شود و قدرت برداران کاسترو، پس از شش دهه حکومت به پایان می‌رسد. رئیس‌جمهوری کوبا با رای مستقیم مردم انتخاب نمی‌شود، بلکه از سوی شورای دولتی انتخاب می‌شود که اعضای آن از سوی مجمع ملی برگزیده می‌شوند.

انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه


18 مارس (27 اسفند) انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه برگزار می‌شودف انتخاباتی که مجددا انتظار می‌رود ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری کنونی این کشور در آن پیروز شود. پوتین به‌دلیل افزایش سطح نفوذ روسیه در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی و قدرتش در مقابله با تهدیدات آمریکا از محبوبیت بالایی در میان مردم روسیه برخوردار است.

انتخابات ریاست‌جمهوری در سرزمین فراعنه


انتخابات ریاست‌جمهوری مصر در بازه زمانی میان هشت فوریه (19 بهمن) تا هشت می (18 اردیبهشت 1397) برگزار می‌شود و با برگزاری این انتخابات، عبدالفتاح سیسی از قدرت کناره‌گیری می‌کند. دوره ریاست‌جمهوری سیسی بر مصر هفت ژوئن (17 خرداد 1397) پایان می‌یابد. تاکنون مشخص نیست که سیسی بار دیگر نامزد انتخابات می‌شود یا خیر.

انتخابات پارلمانی عراق


هیات دولت عراق روز 12 می (22 اردیبهشت 1397) را به‌عنوان زمان برگزاری انتخابات پارلمانی تعیین کرده است. این انتخابات، نخستین انتخابات در نوع خود است که پس از اخراج عناصر گروه تروریستی داعش از عراق انجام می‌شود. قرار است هم‌زمان با این انتخابات، انتخابات شوراهای شهر عراق نیز برگزار شود.

انتخابات پارلمانی لبنان


لبنانی‌ها شش می (16 اردیبهشت 1397) به پای صندوق‌های رای می‌روند تا نمایندگان خود را راهی پارلمان این کشور کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا


در ماه دسامبر (آذر 1397) انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا برگزار می‌شود. این در حالی است که این کشور از بحران‌های سیاسی و اقتصادی خطرناکی رنج می‌برد. انتظار می‌رود نیکلاس مادورو بار دیگر نامزد انتخابات شود که البته باوجود مخالفان فراوان، امکان رای آوردنش در دور جدید دور از انتظار است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 8 دی 96، کد مطلب: 320366: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
تقریبا تمااام کشور های ازادیخواه که گرایشاتی به ایران دارن تو این سال انتخابات افراد عای نظامشون رو دارن که هم فرصته و هم زنگ خطر
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین