پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۴۷۵
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
پیشنهاد معاون صنایع دستی برای بیمه هنرمندان این حوزه، بالا بردن عوارض واردات اقلام فرهنگی است تا هم به تولید کمک شود و هم از هنرمندان حمایتی صورت گرفته باشد.

شعارسال: بیمه، یکی از دغدغه‌های جدی هنرمندان صنایع دستی و کمترین امکانی است که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می تواند در اختیار هنرمندان این حوزه قرار دهد؛ بیمه‌ای که از سال ۱۳۹۳ تاکنون قطع شده؛ بهمن نامورمطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، پیش از این گفته بود: دولت هنوز بدهی سال‌های ۹۲ و ۹۳ را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نکرده و همین مسئله یکی از عواملی است که سبب حذف هنرمندان صنایع‌دستی از فهرست بیمه شده است. اما بهانه دیگر سازمان تأمین اجتماعی، مربوط به سوءاستفاده‌هایی است که در گذشته نسبت به معرفی اشخاص در پوشش هنرمند صنایع‌دستی برای استفاده از بیمه قالیبافان و هنرمندان این رشته شده و موجب شده تا امروز هنرمندان واقعی از حداقل حق خود محروم بمانند.

معاون صنایع دستی کشور به این که مشکل بیمه در دو چیز است اشاره و بیان کرده بود: ما با ضعف قانون‌گذاری و نبود اعتبارات لازم روبه رو هستیم. از سوی دیگر ‌می‌دانیم حداقل امکانی که می‌توانیم در اختیار هنرمندان صنایع دستی بگذاریم، بیمه است. امیدوارم سازمان‌ها و نهادهای مرتبط، حتی شخص رئیس جمهور و نمایندگان مجلس به اهمیت این موضوع پی ببرند و بودجه و اعتبارات بیشتری را برای این منظور، به سازمان تامین اجتماعی اختصاص دهند.

بهمن نامورمطلق در آخرین پیگیری در ارتباط با وضع بیمه هنرمندان صنایع‌دستی می‌گوید: ما هنوز نتوانسته‌ایم مشکل بیمه هنرمندان را برطرف کنیم. از این رو امید می‌رود نمایندگان مجلس از هنرمندان صنایع‌دستی حمایت و بودجه و اعتبارات بیشتری را برای این بخش مصوب کنند چراکه سازمان برنامه و بودجه، مبلغی برابر با ۱۰ میلیارد تومان بودجه تملکی در اختیار ما گذاشته و این بودجه آن قدر اندک است که هیچ گره ای از کار ما نمی گشاید.

معاون صنایع دستی کشور همچنین پیشنهادی را مبنی بر افزایش عوارض کالاهای فرهنگی وارداتی مطرح کرد و افزود: ما در حوزه این گونه کالاها، جزو مولفان به شمار نمی‌رویم و بودجه تملکی ما هم کفایت نمی‌کند، پس می توانیم عوارض ورود کالاها را بالا ببریم تا هم جلوی واردات بی رویه این گونه اقلام که هماهنگی چندانی هم با فرهنگ ما ندارند گرفته شود و هم بتوانیم به تولید کمک و مشکل بیمه هنرمندان را کمرنگ کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 8 دی 96، کد خبر:4185353 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین