پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۴۸۶
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر لزوم لایروبی شبکه فاضلاب در محدوده میدان "راه آهن" اهواز گفت: وجود منبع آلوده فاضلاب در میدان راه آهن احتمال انتقال هرگونه بیماری به مسافران و شاغلان در رستوران‌های این منطقه را در پی دارد.

شعار سال: فرهاد صفدری در گفت‌وگو با ایسنا _ منطقه خوزستان، اظهار کرد: با توجه به لزوم رعایت بهداشت در مراکز تهیه و توزیع غذا، نقاط خاصی در شهرها وجود دارند که باید بازدید کارشناسان مراکز بهداشت از این مراکز به صورت ناگهانی و شبانه‌روز انجام شود.

وی افزود: یکی از نقاط خاص در اهواز میدان "راه آهن" است که به علت اینکه به صورت تمام وقت پذیرای مسافران ورودی و خروجی ایستگاه راه آهن است، بازرسی از این محل به صورت شبانه‌روزی و در تمام روزهای سال اجرا می‌شود.

سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت با بیان اینکه 25 واحد صنفی در محدوده میدان راه‌آهن وجود دارد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 150 مورد بازرسی در این محدوده انجام شده و در 10 مورد اخطاریه صادر شده و نسبت به پلمب چهار مورد نیز اقدام شده است.

صفدری افزود: همچنین در طرح برخورد با سفره‌خانه‌های عرضه‌کننده قلیان سه باب سفره‌خانه در محدوده میدان راه‌آهن اهواز پلمب و پرونده آنان به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی با بیان اینکه سلامت مسافرین از اهمیت خاصی برخوردار است،تصریح کرد: سلامت مسافران در خارج از محل زندگیشان باید حفظ شود لذا سلامت محصول ارائه شده به مسافران در دستور نظارتی ما قرار دارد.

سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت عنوان کرد: وضعیت فاضلاب و بالازدگی آب در محل راه‌آهن شرایط بدی ایجاد کرده و تجمع فاضلاب در محل ورودی رستوران‌ها موجب مشکلات فراوانی شده است.

صفدری ادامه داد: وجود منبع آلوده فاضلاب علاوه بر اینکه وجهه زشتی دارد احتمال انتقال هرگونه بیماری به مسافران و به خصوص افراد شاغل در رستوران‌ها و دیگر مراکز میدان راه آهن را بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه تنها خواسته ما از شرکت آب و فاضلاب و شهرداری اهواز لایروبی فاضلاب محدوده راه‌آهن است، تصریح کرد: با تلاش و پیگیری مرکز بهداشت غرب اهواز، شرکت آب و فاضلاب برای ساماندهی فاضلاب این منطقه اقدام کرده است ولی شرایط بسیار کم تغییر کرده و هنوز با این مشکل مواجه هستیم.

سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده مواد غذایی مشکوک یا فاقد مشخصات بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی موضوع را از طریق سامانه ثبت شکایات بهداشتی مردمی به شماره 190 اطلاع دهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 5دی 96، کدمطلب:9610-3814-5، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین