پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۵۳۵
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: گزارشی از دفن غیربهداشتی پسماندهای درمانی و بیمارستانی در مناطق زلزله زده کرمانشاه نداشته‌ایم.

شعارسال: مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: گزارشی از دفن غیربهداشتی پسماندهای درمانی و بیمارستانی در مناطق زلزله زده کرمانشاه نداشته‌ایم.

غلامحسین کاظمی ، با اشاره به وضعیت مدیریت پسماندهای درمانی و پرخطر در مناطق زلزله زده، اظهار کرد: اگرچه متولی اصلی این امر دانشگاه علوم پزشکی است و محیط زیست فقط نقش نظارتی دارد، اما تا کنون موردی از دفن غیربهداشتی پسماندها در این مناطق به ما گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه پسماندهای درمانی و بیمارستانی در این مناطق به دو شکل مدیریت می‌شود، ادامه داد: بخشی از این پسماندها به مرکز استان منتقل شده و بی‌خطر شده و سپس مانند سایر پسماندها در مکانی مشخص دفن می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه افزود: به علاوه دانشگاه علوم پزشکی دستگاه بی‌خطر ساز پسماندهای درمانی را برای مناطق زلزله زده هم در نظر گرفته و در خود این مناطق نیز پسماندها بی‌خطر شده و سپس مانند زباله‌های عادی دفن می‌شود.

کاظمی با اشاره به در نظر گرفتن چند محل مشخص برای دفن پسماندهای شهری و درمانی بی‌خطر شده در مناطق زلزله زده استان، عنوان کرد: به دلیل حجم بالای زباله‌ها ممکن است موردی از دفن پسماند در نقاط دیگر هم داشته باشیم که ما بارها در این خصوص تذکرات لازم را داده‌ایم.

به گفته این مسئول، مکان‌هایی که در نظر گرفته شده از مناطق مسکونی فاصله دارد تا مشکلی برای سلامت مردم ایجاد نشود، به علاوه اصول مناسب دفن پسماند، ریختن خاک به میزان مناسب روی پسماند دفن شده و ... هم رعایت می‌شود.

وی ایجاد سایت مدیریت پسماند در سرپل ذهاب را از جمله مهمترین اولویت‌ها برشمرد و یادآور شد: با راه‌اندازی این سایت تمامی پسماندها به شیوه مناسب بازیافت و به مواد قابل استفاده تبدیل می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: پیگیری برای احداث این سایت و بخشی از کارهای مورد نیاز نیز انجام شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 9 دی 1396، کدخبر: 96100904351، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین