پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۵۶۷
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ایران گفت: در حال حاضر از کل بودجه سلامت در ایران کمتر از 0.3 درصد برای سلامت روان هزینه می‌شود در حالی که این رقم در برخی کشورها به 10 درصد و بیشتر از آن هم می‌رسد.

شعارسال : عباسعلی اللهیاری در حاشیه سمپوزیوم درمان یکپارچه در سرطان (Integrative Therapy In Oncology) در هتل اسپیناس پالاس با اشاره به اینکه تحقیقات روز دنیا نشان داده است که بدون نگاه روان‌شناختی پیشگیری و درمان سرطان موفق نخواهد بود، توضیح داد: بخش عمده سلامت انسان در خارج از جسم او و در روح و روان و افکار و عواطف او نهفته است به همین علت وجود روان‌شناس در کنار بیمار در فرایند درمان اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی با بیان اینکه اگر بیماران مبتلا به سرطان از نظر روحی و روانی آمادگی لازم را نداشته باشند زودتر تسلیم بیماری می‌شوند و بیماری زودتر روی آنها اثر می ‌گذارد، عنوان کرد: برخی از بیماران پس از ابتلا به بیمار دچار افکار نادرست می‌شوند که روی فرایند درمان آنها اثر منفی می‌گذارد و روان‌شناسان قادرند به تصحیح این افکار کمک کنند.

اللهیاری با اشاره به اینکه انتظار داریم وزارت بهداشت در سیاست‌گذاری‌های کلان توجه بیشتری به حوزه سلامت روان داشته باشد، عنوان کرد: باید توجه کنیم بیمار سرطانی که به پزشک مراجعه می‌کند، فقط جسم خود را برای درمان نیاورده بلکه روح و روان و شخصیت خود را هم برای درمان آورده است.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ایران اضافه کرد: علاوه بر وزارت بهداشت و پزشکان، باید در بین مردم نیز فرهنگ استفاده از خدمات سلامت روان جا بیفتد و همانطور که هر سال یکبار چکاپ جسمی انجام می‌دهند، انجام چکاپ روانی نیز به فرهنگ تبدیل شود.

وی تاکید کرد: سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ایران این آمادگی را دارد که با همکاری وزارت بهداشت خدمات موردنیاز مردم در حوزه سلامت روان را ارائه کند.

اللهیاری گفت: نگاه سنتی به حوزه سلامت روان باید هرچه زودتر تغییر کند و بودجه بیشتری به این حوزه برای ارتقای سلامت روح و روان جامعه اختصاص یابد در غیر این صورت در آینده نزدیک با بحران سلامت روان در جامعه ایران مواجه خواهیم بود.

در پایان این سمپوزیوم شرکت داروسازی سبحان انکولوژی از مکمل دارویی اَوِمار (Avemar) برای بیماران مبتلا به سرطان رونمایی کرد.

بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار می‌گیرند یا رادیوتراپی می‌شوند نیاز به مکمل‌هایی دارند که بتوانند دوره‌های درمان را تحمل کنند تا وضع جسمی آن‌ها مناسب بماند. مکمل Avemar عصاره تخمیر شده گندم است که مرگ سلولی را به تاخیر می‌اندازد و باعث می‌شود بیمار سرطانی شرایط بهتری پیدا کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی-خبری فانا، تاریخ انتشار: 7 دی 1396، کدخبر: 11507، www.phana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین