پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۵۸۰
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
دونالد ترامپ در خاتمه با گذاشتن هشتگ "اعتراضات ایران" تاکید کرده که دنیا در حال نظاره کردن اعتراضات در ایران است.

شعارسال:در پی تجمعات اخیر در چند شهر ایران، مقامات مختلف آمریکا با مداخله گری در امور داخلی ایران بر ضرورت حمایت از اعتراضات تاکید کردند.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با نوشتن توییتی در این باره مدعی شد: مردم ایران از فساد حکومت و تلف کردن ثروت ملی مردم ایران در جهت تامین مالی تروریسم در خارج از این کشور به ستوه آمده اند.

او در ادامه با مسالمت آمیز خواندن تظاهرات اخیر در ایران خواستار احترام حکومت ایران به حق ابراز نظر آزاد شهروندان ایرانی شده و در خاتمه با گذاشتن هشتگ "اعتراضات ایران" تاکید کرده که دنیا در حال نظاره کردن اعتراضات در ایران است.

واکنش مداخله جویانه ترامپ و مقامات آمریکا به تظاهرات اعتراضی در ایران

وزارت امور خارجه آمریکا نیز با صدور بیانیه ای از اعتراضات اخیر در ایران حمایت کرده و خواستار حمایت جامعه جهانی از مردم معترض در ایران شده است.

در این بیانیه مداخله گرانه ادعا شده:‌ ما گزارش‌های تظاهرات مسالمت آمیز متعدد شهروندان ایرانی در شهرهای مختلف کشور را دنبال می کنیم. رهبران ایران یک کشور ثروتمند را با تاریخ و فرهنگ غنی را به کشوری سرکش با اقتصاد خراب تبدیل کردند که خشونت، خونریزی و آشوب، در صدر صادرات آن است. همانطور که پرزیدنت ترامپ تاکید کرده، قربانیان اصلی خود مردم ایران هستند.

تام کاتن سناتور جمهوری خواه مخالف برجام نخستین مقام آمریکایی بود که درباره اعتراضات در ایران اظهار نظر کرده است. او با صدور بیانیه ای در روز پنجشنبه خواستار حمایت آمریکا از معترضان در ایران شده است.

همچنین دیروز پل رایان رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز در توییتی بر ضرورت حمایت دولت ایالات متحده آمریکا از معترضان در ایران تاکید کرد.

او مدعی شده اعتراضات اخیر در ایران نتیجه رژیمی است که تمرکز آن بیش از آنکه به فکر حل گرفتاری های مردم خودش باشد به فکر حمایت از گروه های تروریستی در خارج ار ایران بوده است.

دخالت آمریکا در امور داخلی کشورهای جهان و از جمله ایران، رویه دائمی ایالات متحده است که همواره با مخالفت مردم کشورهای مختلف جهان مواجه شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت عصر ایران، تاریخ انتشار9دی 96،کدخبر: 582557، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین