پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۱۶۴۰
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به تشکیل شناسنامه آموزشی برای ۴۹ میلیون ایرانی گفت: متاسفانه هنوز سوابق آموزشی چهار میلیون نفر را پیدا نکرده‌ایم.

شعارسال: علی باقرزاده درباره آخرین روند صدور شناسنامه آموزشی برای ایرانیان اظهار کرد: بر اساس آمار ثبت احوال و مرکز آمار  ۵۳ میلیون جمعیت در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال داریم که از این تعداد پرونده آموزشی برای حدود ۴۹ میلیون نفر تشکیل شده است.


وی افزود:  هر کجا که سابقه آموزشی از این افراد بر جای مانده در پرونده شان درج شده است، اما متاسفانه هنوز سوابق آموزشی چهار میلیون نفر را پیدا نکرده‌ایم. می‌دانیم این افراد زنده هستند و در ایران زندگی می‌کنند ولی سابقه‌ای از تحصیل آنها در هیچ کجا پیدا نکرده‌ایم و مشخص نیست که کجا درس خوانده و سابقه تحصیلی شان چیست؟.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه البته از این چهار میلیون، ۲.۵ میلیون نفر در سرشماری‌ها اعلام کرده‌اند باسوادند گفت: اما از آنجا که مدرکی از آنها در دست نیست نمی‌توانیم به خوداظهاری ها استناد کنیم. شاید حتی این افراد اعلام کرده باشد دیپلم دارند ولی باید عین مدرک را پیدا کنیم.

باقرزاده ادامه داد: به جد در حال تلاشیم تا این پرونده ها تکمیل شوند. پیدا کردن این اطلاعات مشکل شده، با این حال هر هفته‌ای که می گذرد تعدادی را در جریان جست‌وجو در اطلاعات ثبتی سازمان سنجش، آموزش و پرورش، نظام وظیفه، ثبت دفاتر امتحانی و آموزش عالی می‌یابیم.

وی با بیان اینکه حداقل سطح سواد در این شناسنامه، پنجم ابتدایی است گفت: با همکاری سازمان بهزیستی فایل افراد آموزش ناپذیر در اختیارمان قرار گرفته و آنها ستاره دار شده‌اند. بر این اساس دیگر نمی‌شود آنها را ثبت نام کرد و اگر چنین اقدامی صورت گیرد به عنوان ثبت نام کاذب قابل شناسایی است. ضمن آنکه آمار فوتی‌ها را هر هفته از ثبت احوال می‌گیریم و از جامعه هدف خارج می‌کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری پارسینه ، تاریخ انتشار 9 دی 96، کد خبر:401134 ، www.parsine.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین