پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۶۵۶
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
شهردار ساوه گفت: با توجه به اهمیت رعایت اصول و مقررات ساخت و ساز، ساختمان‌سازی در ساوه زیر ذره‌بین نظارت قرار می‌گیرد و انظباط شدید روی ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه اعمال می‌شود.

شعار سالسید مهدی حسینی ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری ساوه با اشاره به اینکه شهر ساوه مقاوم نیست اظهار داشت: شهر ساوه در برابر زلزله مقاوم نیست، بنابراین باید سازه‌هایی که ساخته می‌شود از استاندارد لازم برخوردار باشد زیرا با رعایت مفاد و اصول قانونی است که می‌توان خطر زلزله را کاهش داد وامنیت بیشتری را برای شهروندان فراهم کرد.

وی افزود: در شهرستان ساوه بیش از 20 منطقه حاشیه‌نشین وجود دارد که متاسفانه در برابر زلزله مقاوم نبوده و این درحالی است که علاوه بر این مناطق احداث ساختمان‌های بلند و نا ایمن هم به تهدیدی برای جان و مال مردم در هنگام وقوع زلزله تبدیل شده است.

شهردار ساوه تصریح کرد: برخی انبوه‌سازان شهر به جای توجه به جان و مال مردم، منافع اقتصادی را اولویت کاری خود قرار می‌دهندکه علی‌رغم پیمودن مراحل اداری برای اخذ مجوزهای ساخت و ساز در عمل و جزئیات کار، نکات و ایمنی لازمدر ساخت و ساز را رعایت نکرده‌اند.

حسینی بیان کرد: افزایش میزان آگاهی مردم برای رویارویی با زلزله و نظارت بر اجرای قانون‌های ساخت و ساز می‌تواند تا حدود قابل توجهیتلفات و خسارت‌های ناشی از زلزله را کاهش دهد.

وی ادامه داد: انظباط بر روی ساخت ساختمان‌هایبلند مرتبه اعمال می‌شود و از احداث تا پایان کار مهندسی فنی به شدت زیر ذره‌بین نظارت قرار می‌گیرندو انبوه‌سازان باید ضمن تفکیک از یکدیگر سامان‌دهی شوند و اجازه ساخت بناهای غیر اصولیدر شهر تحت هیچ شرایطی به آنها داده نمی‌شود.

شهردار ساوه خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی و فعالیت کمیته آموزش شهروندی برای ارائه آموزش‌های اولیه در مقابله با زلزله در مناطق حاشیه شهر همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 7دی 96، کدمطلب:1613879، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین