پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
خسارت کانال کشی سد سیلوه به منازل مسکونی روستای صوفیان در اشنویه/60 منزل مسکونی آسیب دیده است

شعارسال: شورای روستای صوفیان اشنویه از خسارت 2 میلیارد ریالی کانال کشی سد سیلوه پیرانشهر به منازل مسکونی این روستا خبر داد و گفت: انفجار دینامیت برای احداث کانال سد سیلوه پیرانشهر باعت ترک خوردن دیوار بیش از 60 منزل مسکونی روستا شده است.

رسول شمس با بیان اینکه ساخت دو سد چپرآباد و سد سیلوه آسیب های جبران ناپذیری متوجه مردم روستای صوفیان کرده است، گفت: ارتفاع اولیه سد چپرآباد و احتمال زیر آب رفتن این روستا باعث شد بیش از 12 سال هیچ گونه فعالیت عمرانی در روستای صوفیان انجام نشده و منازل مسکونی در همان وضعیت بافت قدیمی خود مانده اند.

عضو شورای روستای صوفیان افزود: علاوه بر سد چپرآباد هم اکنون معضل دیگری دامن گیر مردم این روستا شده و کانال کشی سد سیلوه باعث وارد آمدن خسارت به منازل مسکونی این روستا شده است.

شمس تصریح کرد: کارکنان احداث کانال برای انتقال آب سد سیلوه برای از بین بردن صخره ها و موانع سنگی از انفجار دینامیت استفاده می کنند که صدای این انفجارها باعث ترک خوردن دیوار 60 منزل مسکونی شده است.

وی اظهار کرد: براساس برآوردهای کارشناسی بیش از 200 میلیون تومان به این منازل خسارت وارد شده و هم اکنون روند قضایی برای رسیدگی به این وضعیت آغاز شذه است.

شمس با اشاره به نامه نگاری به نماینده مجلس و شکایت از مسئولین پروژه سد سیلوه گفت: هم اکنون شکایت اهالی روستا هم از طریق قضایی و هم از طریق نماینده مجلس در جال رسیدگی است و امیدواریم خسارت وارده به روستائیان جبران شود.

روستای صوفیان در 10 کیلومتری شهر اشنویه واقع شده و از توابع بخش نالوس این شهرستان می باشد. تصاویر زیر از طرف یکی از شهروندان برای شنوباس ارسال شده و ترک خوردن دیوار یکی از منازل روستای صوفیان را نشان می دهد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی شنوباس، تاریخ انتشار: 12بهمن1394، کدخبر: 247265: www.shnobas.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
میان یه جارو خوب کنن یه جای دیگه رو خراب میکنن شما هومن طرح های نیمه کاره انجام ندین بهترهم م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین