پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۷۵۶
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
معاون دوره ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: در مجموع حدود هزار و ۲۰۰ موسسه پیش دبستانی برای دریافت مجوز رسمی از آموزش و پرورش خراسان‌رضوی مراجعه کردند.

شعارسال: معاون دوره ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: در مجموع حدود هزار و ۲۰۰ موسسه پیش دبستانی برای دریافت مجوز رسمی از آموزش و پرورش خراسان‌رضوی مراجعه کردند.

ابوالحسن حقیقی اظهار داشت: طبق قانون پیش‌بینی شده است که کودکان زیر چهار سال مهد و بالای چهار سال آموزش و پرورش محسوب شوند.

معاون دوره ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی ادامه داد: آموزش و پرورش متولی پیش دبستانی‌ها و بهزیستی متولی مهدکودک‌ها است و طبق قانون جدید تمام پیش دبستانی‌هایی که وابسته به ارگان‌هایی نظیر بهزیستی، سپاه، آستان قدس وغیره هستند باید از آموزش و پرورش مجوز داشته و زیر نظر این ارگان باشند.

وی با بیان این که هم اکنون 14 دستگاه در ارتباط با پیش دبستانی‌ها در خراسان‌رضوی فعالیت دارند، گفت: اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تمامی این دستگاه‌ها مکاتبه انجام داده و با تفاهم نامه‌ای آن‌ها را به اخذ مجوز رسمی از آموزش و پرورش تشویق کرده است.

حقیقی یادآور شد: این اقدام با رویکرد تسهیل و تسریع در فرایند اعطای مجوز است چراکه این موسسات در حال فعالیت هستند و تنها در چهارچوب اداره‌کل آموزش و پرورش قرار گیرند.

وی افزود: بیش از 700 مورد از موسسات قرآنی استان که هشت هزار نوآموز را زیر پوشش داشتند برای اخذ مجوز به بخش مدارس و مراکز غیردولتی اداره کل آموزش و پرورش مراجعه کردند.

حقیقی خاطرنشان کرد: در فراخوان نخست اداره‌کل آموزش و پرورش استان 610 موسسه که بیش از 584 مورد از این تعداد مربوط به سازمان بهزیستی است برای دریافت مجوز مراجعه کردند.

وی با اشاره به این که روند مراجعه موسسات از دید استاندار نیز مسرور کننده و منطقی است، یادآور شد: در فراخوان بعدی اداره کل آموزش و پرورش بیش از 300 موسسه وابسته به سپاه، ارشاد، بسیج و سازمان تبلیغات نیز مراجعه که در مجموع حدود هزار و 200 موسسه پیش دبستانی برای دریافت مجوز رسمی از آموزش و پرورش خراسان‌رضوی مراجعه کردند.

وی تصریح کرد: اگر کل موسسات پیش دبستانی مراجعه کننده برای دریافت مجوز به ثبت سناد برسند و به آن‌ها کد اختصاص داده شوند؛ آمار پوشش تحصیلی پیش دبستانی‌ها در استان به مرز 80 درصد می‌رسد و این در حالی است که میانگین کشوری پوشش تحصیلی پیش دبستانی 54 درصد است.

معاون دوره ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی عنوان کرد: همچنین طبق تفاهم نامه‌ای که با تهران داشتیم امسال باید 60 هزار نوآموز در سناد ثبت کنیم که تاکنون 51 هزار نفر ثبت نام شده‌اند که معادل با 84 درصد تفاهم نامه محقق شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 10 دی 1396، کدخبر: 1616396، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین