پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۷۹۶
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
روستای کریک از قدیمی‌ترین روستا‌های شهرستان دنا دارای طبیعیتی زیبا و دلنواز در کهگیلویه وبویراحمد است.

شعارسال: روستای کریک از توابع بخش مرکزی شهرستانروستای زیبای کریک ماسوله ای در جنوب ایران +فیلم دنا، در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی سی سخت و ۲۵ کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد قرار گرفته است.

این روستا به علت قرار گرفتن در دامنه ارتفاعات کوه دنا دارای ساختمانهایی با بافتی پله کانی است به همین علت آن را به روستای ماسوله در شمال کشور تشبیه می کنند.
روستای کوهستانی کریک که حدود ۱۷۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد در فصول بهار،تابستان و پاییز آب و هوایی ملایم و مطبوع و در زمستان سرد و خشک است.
رودخانه کریک از میان روستا عبور می‌کند و بر طراوت و شادابی فضای روستا می‌افزاید.
روستای کریک از قدیمی‌ترین روستا‌های شهرستان دنا به شمار می‌رود و یکجانشینی در این منطقه، به دوران قبل از مهاجرت آریایی‌ها به فلات ایران مربوط است.
عبور شاهراه سلطنتی هخامنشی از ۱۵ کیلومتری کریک، سبب رونق تجارت و رفت و آمد بیشتر در این ناحیه شده است.
بارگاه مطهر امامزاده عسگر (ع) و امامزاده اسحاق (ع) در مرکز این روستا و بقعة امامزاده‌گان علی (ع) و شاه نعمت الله (ع) در نزدیکی روستا قرار دارند.
مردم کریک نسب خود را به امامزاده عسگر (ع) و امامزاده اسحاق (ع) می‌رسانند.
در سال ۱۳۸۵ جمعیت روستای کریک با احتساب مناطق روستایی پیرامون آن تعداد سه هزار و ۸۸۲ نفر گزارش شده است.
بیشتر درآمد مردم این روستا از فعالیت‌های زراعی، دامداری و باغداری تأمین می‌شود و گروهی از مردم روستا در بخش خدمات و تولید صنایع دستی اشتغال دارند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاریصدا و سیما ، تاریخ انتشار 10 دی 96، کد خبر:1971076 ، www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین