پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۸۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: قطعه چهارم محور قم- جعفریه که از پروژه‌های مهم عمرانی استان قم است تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.

شعارسال: به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری گفت: محور قم -جعفریه جاده ای حدود 35 کیلومتری است که زمانی یک جاده فرعی و روستایی به شمار می‌رفت و تنها برای دسترسی محلی از آن استفاده می‌شد و با توجه حجم بالای تردد و بروز حوادث ناگوار ترافیکی، تعریض و دو بانده شدن آن در دولت یازدهم در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: احداث محور قم- جعفریه در دولت یازدهم شروع شد و تا به اکنون سه قطعه آن به بهره برداری رسیده است و امیدواریم تا پایان سال جاری قطعه چهارم و پایانی آن تکمیل شود.

صبوری با اشاره به این که عملیات اجرایی در محور قم- جعفریه در چهار قطعه انجام پذیرفت، توضیح داد: قطعه یک باند رفت محور قم- جعفریه به طول 10.5 کیلومتر و قطعه یک باند برگشت محور قم- جعفریه به طول 11 کیلومتر، قطعه دو باند رفت محور قم- جعفریه به طول 8.5 کیلومتر، قطعه سه باند رفت محور قم- جعفریه به طول هفت کیلومتر و قطعه چهار محور جعفریه- آوه به طول چهار کیلومتر با اعتباری بالغ بر 335 میلیارد ریال راه احداث شده است.

وی تصریح کرد: قطعه صفر باند رفت محور قم- جعفریه به طول دو کیلومتر مربوط به حوزه شهرداری قم بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم با بیان این که این جاده در گذشته و قبل از احداث به جاده مرگ مشهور بود، به مزایای احداث محور قم- جعفریه اشاره کرد و گفت: این محور نقش ورودی به شهر قم از استان‌های غربی و شمال غربی کشور و کریدور ارتباطی ورودی آزادراه قزوین - زنجان و گرمسار را به خوبی ایفا می‌کند.

وی افزود: بهره مندی دامداران بزرگ منطقه با توجه به قرار گرفتن دو مجتمع بزرگ دام در محور قم - جعفریه و بهره مندی کشاورزان بیش از 15 روستا در این منطقه برای آمد و شد امن تر به شهر قم از دیگر مزایای احداث جاده قم- جعفریه است.

صبوری در ارتباط با قطعه چهارم که حدفاصل شهر جعفریه تا انتهای حوزه استحفاظی استان را در برمی گیرد، توضیح داد: با تکمیل شدن قطعه چهارم بزرگراه مذکور بطول 6 کیلومتر و با هزینه 60 میلیارد ریال تا پایان امسال، عملاً قطعه اتصال بزرگراهی قم- ساوه- بویین زهراء - قزوین تکمیل می‌شود وتردد خودروها در کریدور شمال -جنوب و شمال غربی کشور تسهیل می‌شود به گونه ای که بجای تردد در مسیر قم-تهران-کرج- قزوین بطول 355 کیلومتر می‌توان با استفاده از مسیر بزرگراهی قم- جعفریه بطول 220 کیلومتر شاهد کاهش 135 کیلومتری مسیر و تقلیل زمان سفر باشیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 10 دی 96، کد خبر:13961010000693 ، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
چه عجب! واقعا منتظرم ببینم تا اخر سال جاری تموم میشه یا نه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین