پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۹۴۳
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
مدیر حوضه آبریز کرخه گفت: برخی استان‌ها به نحوه تخصیص آب اعتراض دارند و امیدواریم عدالت در توزیع آب رعایت شود.

شعارسال: رضایی در کارگروه آب و کشاورزی استان اظهار کرد: لرستان در دو حوضه آبریز اصلی کارون و کرخه قرار دارد که در حوضه کرخه 6 استان وجود دارند.

وی ادامه داد: سهم آب مورد نیاز استان‌ها در شورای آب تصویب می‌شود. میزان آب مورد نیاز اراضی کشاورزی این استان‌ها براساس کاربری باید تعیین شود که این کار توسط موسسه تحقیقات آب انجام شده است. بر این اساس میزان اراضی کشاورزی در استان‌های مختلف ارائه شد که استاندارها از جمله استاندار لرستان اعتراض کردند و مقرر شد که این اراضی دوباره بررسی شود. اراضی دوباره مورد بررسی قرار گرفت که این بار با اعتراض آب منطقه‌ای استان‌ها مواجه شد.

مدیر حوضه آبریز کرخه یادآور شد: به تازگی یک گروه مهندسی مشاور گرفته‌ایم که بحث کاربری اراضی را تعیین کند و بعد از آن، الگوی کشت مشخص و سهم هر استان از تخصیص معلوم می‌شود.

وی در ادامه گفت: موتورپمپ‌ها را در لرستان ساماندهی کنید و ایستگاه‌های پمپاژ متمرکز احداث شود تا ما بتوانیم سهم استان را به خوبی مشخص کنیم.

رضایی یادآور شد: یکی از طرح‌های مهم لرستان، سد معشوره بوده که خیلی برای استان مهم است. تخصیص این سد 50 میلیون مترمکعب است که اگر در جاهای دیگر استان صرفه‌جویی شود، این تخصیص به همان مقدار صرفه‌جویی بیشتر خواهد شد.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 11دی 1396 ، کدخبر: 96101105642،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین