پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۹۴۹
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اینک ایران پس از کشور برزیل بالاترین میزان سزارین در سطح جهان را به خود اختصاص داده است.

شعارسال: دکتر فرح بابایی روز چهارشنبه در جشنواره ترویج زایمان طبیعی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: طبق مستندات بین المللی ارائه شده از سوی سازمان بهداشت جهانی میزان سزارین در ایران 35 درصد از کل زایمانها را در سال 1379 شامل می شد که این میزان به 56 درصد در سال 1392 افزایش یافت.
وی میانگین میزان سزارین در جهان را حدود 18 درصد عنوان و بیان کرد: این میزان در کشورهای پیشرفته و اسکاندیناوی حدود 10 درصد است که ایران فاصله زیادی با آن دارد.
رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: برنامه کاهش سزارین از سال 1393 با توجه به عوارض و مضرات آن در ایران آغاز شد و هم اکنون میزان سزارین در سطح دانشگاههای علوم پزشکی کشور روند کاهشی طی می کند.
وی گفت: هم اینک میزان سزارین در سطح کشور به حدود 50 درصد کاهش یافته و کاهش آن به 30 درصد طبق یک برنامه 10 ساله در حال اجرا و پیگیری است.
دکتر بابایی ناآگاهی مادران از عوارض سزارین و ترس از زایمان طبیعی را وامل افزایش میزان سزارین در ایران ذکر و بیان کرد: کلاسهای آموزش رایگان ترویج زایمان طبیعی و ساخت اتاقهای ویژه زایمان از برنامه های در حال اجرا به همین منظور است.
وی همچنین به موفقیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کاهش سزارین اشاره و بیان کرد: این دانشگاه با دارا بودن 10 درصد موالید کشور از الگوهای برتر در برنامه ترویج زایمان طبیعی به شمار می رود.
رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال 1393 میزان سزارین را کاهش داده و رتبه های برتر را در کشور کسب کرده ، همزمان با این موفقیت در ارتقای شاخصهای سلامت مادر و فرزند نیز موفق عمل کرده است.
جشنواره ترویج زایمان طبیعی فردا به کار خود در مشهد پایان می دهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 11 دی 1396 ، کدخبر: 82769761 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین