پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۰۰۸
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در ماه‌های اخیر به دلیل آنفولانزای مرغی ۷۰ هزار قطعه طیور در اردبیل تلف شده است.

شعارسال: نوبخت اژدری صبح دوشنبه در جلسه کمیته تنظیم بازار شهرستان اردبیل تصریح کرد: این تلفات در فارم های شهرستان نمین به ثبت رسیده است.

وی افزود: در وضعیت فعلی از ۲۶ واحد تولیدی، هشت مورد فعال بوده و بخشی از واحدهای تولیدی استان به دلیل حساسیت آنفولانزای مرغی فعالیت ندارند.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: موضوع مراقبت در مقابل آنفولانزای مرغی به جد پیگیری شده و حتی واحدی به مدت ۱۰۰ روز است از فعالیت منع شده است.

به گفته اژدری به تمامی مرغداری های سطح استان اطلاع رسانی جامع در خصوص این بیماری صورت گرفته و در صورتی که واحدی آلوده شود تا دو ماه فعالیت سالن متوقف شده و حتی تا شعاع یک کیلومتری قرنطینه اعمال می شود.

وی افزود: موضوع شیوع آنفولانزای مرغی موجب شده تا تولید تخم خوراکی با کاهش همراه شود و در خود استان اردبیل نیز با کاهش تولید و افزایش قیمت تخم مرغ مواجه هستیم.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان با یادآوری اینکه سال گذشته ۲۵ درصد مازاد بر مصرف تولید تخم مرغ داشتیم ادامه داد: امسال با کسری تولید مواجه شدیم که برای تامین نیاز بازار توزیع تخم مرغ وارداتی در دستور کار است.

اژدری اضافه کرد: توزیع هشت تن و ۷۵۰ کیلوگرم تخم مرغ در شهرستان اردبیل در فاز نخست برنامه ریزی شده و برای سایر شهرستان ها فعلا توزیع نداریم.

وی متذکر شد: در نظر داریم در ماه های آینده مشکل افزایش قیمت تخم مرغ را با بهبود توزیع جبران کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: ۱۱ دی 1396 ، کدخبر: 4188283 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین