سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اولویت ما در شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) توسعه بخش فرودگاهی است و توسعه مناطق آزاد و ویژه تجاری در اولویت نیست.

شعار سال: مراسم معارفه شهرام آدم‌نژاد به‌عنوان مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و علی رستمی به‌عنوان عضو جدید هیأت‌مدیره این شرکت امروز در فرودگاه امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیران شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و دست‌اندرکاران صنعت حمل‌ونقل هوایی حضور داشتند.

مجدداً در این مراسم رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: شرایط ویژه‌ای برای حمل و نقل هوایی ایجاد شده است و برجام تا حدودی برای حمل‌ونقل هوایی خوش‌یمن بود و فضایی شد تا هواپیمای نو وارد کشور شود.

علی عابدزاده بابیان اینکه در این حوزه اتفاقات مناسبی رخ داده است، گفت:‌تا چندی پیش شرکت‌های هواپیمایی مشکلات زیادی داشتند و بدهی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نقل محافل رسانه‌ای بود و شرکت‌ها برای پرداخت هزینه‌های جاری خود هم مشکلاتی داشتند، اما امروز مشکل آنها کمتر شده است و بدهی در حال پرداخت است.

وی بیان کرد: شرایط مالی شرکت‌های هواپیمایی متفاوت شده است و ازساختارهای نامتناسب عبور کرده‌اند و تحولی بزرگ در فرودگاه‌ها، سازمان هواپیمایی و صنعت حمل‌ونقل هوایی ایجاد شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: رشد جابه‌جایی مسافر در فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی، اتفاقات مناسبی است و باید این روند ادامه یابد و فضای کسب وکار در این حوزه گسترده است.

عابدزاده گفت: همیشه گفته‌ام که در حوزه حمل‌ونقل هوایی ما در دو بخش مشکلات پیچیده‌ای داریم، یکی فرودگاه امام و دیگری ایران‌ایر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: امروز در دولت مسائلی که به تغییر ساختار هما می‌انجامد، در حال مصوب شدن است و کار با سرعت پیش می‌رود و وزارت راه در تغییر ساختار هما مصمم است.

وی افزود: در فرودگاه امام خمینی(ره) هم تغییرات اساسی در حال برنامه‌ریزی است.

عابدزاده ادامه داد: آنچه در سال‌های اخیر برای ما مشکل‌آفرین شد، در فرودگاه امام تفرقه مدیران بود و اتفاقاتی رخ داد که نگاه مردم به این فرودگاه منفی شد،‌ اما امروز با همدلی، ظرفیتی مناسب در فرودگاه ایجاد می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: توسعه فرودگاه امام باید به‌سرعت انجام شود،‌بخش عملیات پرواز، رسیدگی به مسافر و ارتقای کیفیت خدمات در این حوزه ضروری است، اما اولین هدف توسعه خود فرودگاه است.

وی ادامه داد: در حوزه توسعه مناطق آزاد و تجاری باید توجه داشت که نباید آینده فرودگاه‌ را فدای منطقه آزاد تجاری و منطقه ویژه کنیم.

عابدزاده اضافه کرد: باید از تجربه فرودگاه پیام درس بگیریم. این فرودگاه قرار بود در بخش بار هوایی توسعه یابد، اما امروز فقط به منطقه آزاد و منطقه ویژه تجاری تبدیل شده است، به‌طوری‌که باند این فرودگاه برای توسعه منطقه آزاد و تجاری مزاحم محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه توسعه فرودگاه بر توسعه مناطق آزاد و ویژه فرودگاه امام ارجحیت دارد، گفت:‌ هدف اول ما توسعه فرودگاهی فرودگاه امام است، نه مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی و این امر باید در دستورکار باشد.

وی ادامه داد: ابزار و امکانات که برای توسعه فرودگاهی لازم است، باید ایجاد شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایتپرواز خبر ، تاریخ انتشار 11دی 96، کدمطلب:32744، www.airlinepress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین