پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۲۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ١٠٣هزار واحد مسکن مهر در استان وجود دارد که ١٧ هزار واحد آن بدون متقاضی است از این رو می‌توان گفت بیشترین واحد مسکن مهر بدون متقاضی مربوط به خوزستان است.

شعار سال: احمد اصغری مهرآبادی اظهار کرد: میانگین پیشرفت طرح‌های مسکن مهر کشور ٩٧ درصد و این میزان در خوزستان ٨٤ درصد است که نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین است.مهرآبادی اظهار کرد: مشکل مسکن‌ مهر در خوزستان تنها با اراده مسوولان استان و در درون استان قابل حل است و بخشنامه‌های مرکز مشکلی را در این زمینه حل نمی‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه فصل مناسبی برای کار در استان است، تاکید داشتیم که به‌صورت دوشیفت کار ساخت و ساز ادامه داشته باشد. در این زمینه پیمانکار به ما وعده داد تا زودتر کار خود را به اتمام برساند.قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: دو طرح پیشنهادی اتمام مسکن مهر در یک بازه زمانی دوساله و یکسان‌سازی نحوه ارائه تسهیلات بانک‌ها به متقاضیان مسکن مهر در کارگروهی با محوریت بانک مرکزی ارائه شد تا این طرح‌ها به کمیسیون اقتصاد دولت ارائه شوند. مهرآبادی اظهار کرد: در کمیسیون اقتصاد دولت جمع‌بندی کارگروه مطرح خواهد شد و امیدواریم که پیشنهاد به تصویب برسد. وی با بیان اینکه فشاری که به ما از ناحیه مردم وارد می‌شود خیلی زیاد است، گفت: در برخی نقاط واحدها به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی یعنی دهک‌های پایین واگذار شده که توانایی پرداخت ۵۰۰ هزار تومان قسط تسهیلات مسکن مهر را ندارند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در برخی طرح‌های مسکن‌مهر مردم متضرر می‌شوند که باید کار را تسریع بدهیم، اظهار کرد: هنگام بازگشت سپرده مسکن مهر فشار بسیار سنگینی به متقاضی وارد می‌شود که به دنبال اصلاح آن هستیم. مهرآبادی گفت: دو میلیون و ٢٠٠ هزار واحد مسکن مهر در کشور وجود دارد که حدود ٢ میلیون واحد آن در مرحله اتمام هستند. ساخت مسکن مهر از سال ۸۶ آغاز شد و ١٠ سال از آغاز آن می‌گذرد و برنامه دو ساله برای اتمام آن در نظر گرفته شده اما امیدی به تکمیل آن در مدت زمان تعیین شده نیست. وی ادامه داد: بازپرداخت ١٢ ساله تسهیلات مسکن، مردم را در تنگنا قرار می‌دهد از این رو از بانک‌ها درخواست می‌کنیم در این زمینه با نگاه بازتری به موضوع توجه داشته باشند. وی افزود: در دولت تدبیر و امید یک میلیون واحد مسکن مهر طی چهار سال به متقاضیان تحویل داده شد این درحالی است که در دولت قبل از آن، ٦٩٠ هزار واحد تحویل داده شد و این تفاوت رقم چشمگیری است. جشن پایان مسکن مهر در دو شهر یزد و زنجان برگزار شده و تا پایان امسال در هشت شهر دیگر هم برگزار می‌شود.قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در خوزستان ٧١ هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسیده و ١٥ هزار واحد نیز در حال ساخت هستند که طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته هشت هزار واحد آن امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.مهرآبادی گفت: به دلیل بی‌تدبیری، شبکه آب و برق در برخی از سایت‌های مسکن‌ مهری اجرا شده که در آنجا متقاضی وجود ندارد. از این رو باید با تکمیل این واحدها، از هدر رفت سرمایه ملی جلوگیری شود. علاوه بر این بیش از ۲۵۰۰ باب مدرسه در مسکن مهر خوزستان موردنیاز است.

وی ادامه داد: برای اتمام طرح مسکن مهر در کشور به بیش از ١٠٠ هزار میلیارد ریال بودجه نیاز است که این رقم شامل ٤٠ هزار میلیارد ریال در بخش خدمات زیربنایی است. باید توجه داشت استان‌هایی که مدیران فعال و پیگیری دارند موفق خواهند بود و نتیجه خواهند گرفت.مشاور وزیر نیرو در امور مسکن مهر نیز گفت: بیشتر مشکلات حوزه مسکن مهر نه مسائل مالی، بلکه درباره تصمیمات و برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای طرح‌ها است. امیر کمالی اظهار کرد: به دلیل شرایط حاکم بر طرح‌های مسکن مهر استان، به رغم منابع تخصیص یافته از سوی دولت، این طرح‌ها تاکنون به اتمام نرسیده‌اند.وی گفت: حدود ۱۲۰۰ میلیارد ریال بودجه اختصاص یافته به واحدهای مسکن غیر خود مالک کشور بوده که از این میزان، ٩٥٠ میلیارد ریال آن معادل شش درصد مجموع اعتبارات، به دستگاه‌های متولی مسکن مهر استان تخصیص یافته است.

مشاور وزیر نیرو در امور مسکن مهر با اشاره به مشکلات مسکن مهر خوزستان اظهار کرد: برای حل مشکلات مسکن مهر کشور، تاکنون راهکارهای منتج به نتیجه‌ای ارائه شده ولی هیچ کدام از راهکارها منجر به حل مشکلات مسکن مهر خوزستان نشده است.وی یادآور شد: نباید در استانی با ظرفیت‌های زیاد در زمینه‌های گوناگون، ٢٠ درصد واحد بدون متقاضی وجود داشته باشد.کمالی ادامه داد: طرح‌هایی همچون رامین و شیرین شهر طرح‌هایی هستند که با هماهنگی استان می‌توان برای حل مشکلات آنها از امکانات ملی استفاده کرد. مشاور وزیر نیرو در امور مسکن مهر تاکید کرد: باید نماینده ویژه‌ای برای خدمات زیربنایی مسکن مهر استان تشکیل و به‌صورت جداگانه راهکارهایی برای طرح‌های مسکن مهر شهرهای مختلف استان ارائه دهیم تا مشکل مسکن مهر خوزستان رفع شود.

وی با اشاره به لزوم توجه ویژه به مسکن مهر استان و حل مشکلات آن اظهار کرد: قرار است ١٠هزار میلیارد ریال از اسناد خزانه در وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نیرو برای خدمات زیربنایی مسکن مهر در کشور تخصیص یابد که اگر این اتفاق بیفتد، بودجه ویژه‌ای برای مسکن مهر خوزستان در نظر می‌گیریم.مشاور وزیر نیرو در امور مسکن مهر گفت: برای تکمیل مسکن مهر در کشور به حدود ٤٠ هزار ریال منابع مالی نیاز داریم. مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز گفت: ٤٨٥ میلیارد ریال از منابع مالی برای انعقاد قراردادهای اتمام مسکن مهر در نظر گرفته شده که بخشی از آن نیز صرف خرید قیر برای تکمیل زیرساخت‌ها می‌شود.

عباس پورسلان اظهار کرد: ٧٧ هزار و ٧٢٠واحد مسکن مهر خوزستان برای خوزستان برنامه‌ریزی شده که نسبت به دیگر استان‌های کشور، رقم بزرگی است. وی درخصوص وضعیت مسکن مهر در استان گفت: ٣٤ هزار واحد مسکن خودمالک و ٥٣ هزار مورد مسکن دولتی در مسکن مهر برنامه‌ریزی شده که٨٠ درصد مسکن‌های خودمالک و ٥٥ درصد مسکن‌های دولتی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: ٢١هزار واحد خود مالک و ٥٣ هزار واحد دولتی مسکن افتتاح شده و پیش‌بینی می‌شود مسکن مهر در بخش خود مالک موفقیت بیشتری داشته باشد.وی ادامه داد: ٢٦ هزار واحد مسکن مهر در استان باقی‌مانده که هدف‌گذاری برای واحدهای با بیش از ٣٠ درصد پیشرفت انجام شده است.پورسلان یادآور شد: ١٩ هزار واحد دولتی مسکن مهر استان بالای ٣٠ درصد پیشرفت دارند و در مجموع حدود ١٥ هزار واحد باقی‌مانده که برخی از آنها بدون متقاضی هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه اقتصاد، تاریخ انتشار 12 اسفند 95، شماره: 3334935


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Lord
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
نبود زیرساخت برای این ساختمانها هیچ.کسی را مایلبه زندگی در انها نمیکند
س.د۷۶
Saeed3
United States of America
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
بعضی اوقات ممکن است همین ساختمانها مراکز فساد و دزدی و... شود همانند اتفاقی که در امریکا افتاد
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین