پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۲۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: در سطح استان تعداد ۶۶۰۰ واحد صنعتی و معدنی با اشتغال بیش از ۱۸۰ هزار نفر فعال است.

شعارسال: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: در سطح استان تعداد ۶۶۰۰ واحد صنعتی و معدنی با اشتغال بیش از ۱۸۰ هزار نفر فعال است.

سیدحسن حسینی شامگاه سه‌شنبه در مراسم افتتاح سومین باشگاه دانشگاهی خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی در موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری اظهار داشت: مراکز آموزشی یکی از مراکز مقدس کشور و رشد صنایع را مدیون اساتید و نخبگان دانشگاهی هستیم و در جهت بهره‌برداری و بهره‌وری هر چه مطلوب‌تر از این گروه‌ها در عرصه صنعت برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی قرار داده‌ایم.

وی افزود: طرح اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در دستور کار خانه صنعت، معدن و تجارت استان قرار گرفته است و در جهت تقویت مباحث و دستاوردهای علمی و پژوهشی حوزه صنعت افتتاح باشگاه‌های دانشگاهی خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی در سطح استان در دستور کار قرار گرفت و امروز هم سومین باشگاه این خانه پس از باشگاه‌های دانشگاه‌های فردوسی و امام رضا(ع) مشهد در موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری این شهر افتتاح شد و باشگاه چهارم نیز به‌زودی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افتتاح می‌شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی با بیان اینکه متاسفانه یکی از دغدغه‌های بزرگ نگاه بسیار کوتاه به حوزه پژوهش بوده است، خاطرنشان کرد: با کمال تاسف شاهد بودجه‌ بسیار اندک یک میلیارد تومانی در این زمینه هستیم که به‌طور میانگین مبلغ 150 هزار تومان به‌ازای هر نفر می‌شود.

حسینی تصریح کرد: همیشه نگاهمان نسبت دانشگاه یک نگاه مدرک‌گرایانه بوده و به موضوعاتی همچون تخصص، اشتغال و غیره توجهی نشده است و یکی از دیگر مشکلات موجود در دانشگاه‌ها قطع ارتباط با دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی آن‌ها بوده است و دانشگاهی نداریم که این ارتباط را پس از این دوره حفظ کرده باشد.

وی با اشاره به اینکه فقر علمی آسیب‌های بزرگی در همه حوزه‌ها از جمله حوزه اقتصاد به همراه داشته است، تاکید کرد: نوع اقتصاد جامعه ما هم هنوز به دلیل بازی‌های سیاسی و اقتصادی مشخص نشده است و علت نرسیدن‌های ما عدم شناخت صحیح دانشگاه و نقش و تاثیرگذاری آن در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه صنعت بوده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی بیان کرد: نخست این طرح از دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد و نخستین باشگاه دانشگاهی خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی در دانشکده صنعت این دانشگاه فعال شد و یکی از دغدغه‌های اشتغال دانشجویان در بحث بیمه آن‌ها بوده که در این رابطه مکاتباتی با استاندار خراسان رضوی و مدیرکل تامین اجتماعی استان صورت پذیرفته است تا با همت و تدبیر مسئولات مربوطه هر چه سریع‌تر شاهد رفع این دغدغه باشیم.

حسینی گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته در خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی می‌توان به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در بحث وقف علم و فناوری بوده است اشاره کرد و باید در جهت ترویج و گسترش وقف‌های صنعتی تلاش کرد.

وی یکی دیگر از دغدغه‌های موجود را در حوزه اشتغال بیان کرد و افزود: کارآفرینان و سرمایه‌گذاران به دلیل عدم اعتماد کافی و لازم جلو نمی‌آیند و تا این اطمینان حاصل نشود تغییری در این تصمیم به‌وجود نمی‌آید.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: در سطح استان تعداد 6600 واحد صنعتی و معدنی (6 هزار واحد صنعتی و 600 واحد معدنی) با اشتغال بیش از 180 هزار نفر فعال است و تمامی این واحدها آماده با همکاری گسترده با واحدهای علمی، پژوهشی و دانشگاهی هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 13 دی 1396، کدخبر: 1618394، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fox
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
بسیار عالیست که با همکاری دانشگاه ها این کارها صورت میگیرد
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین