پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۳۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تأکید بر ضرورت حمایت بنگاه های اقتصادی از توسعه بخش درمان استان هرمزگان، تصریح کرد: امیدوارم بنگاه های اقتصادی به ویژه صنایع که خود جمعیت زیادی از استان را شامل می شوند در این حوزه ورود کرده و به پیوست های اجتماعی شان پایبند باشند که تاکنون نبوده اند.

شعارسال: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تأکید بر ضرورت حمایت بنگاه های اقتصادی از توسعه بخش درمان استان هرمزگان، تصریح کرد: امیدوارم بنگاه های اقتصادی به ویژه صنایع که خود جمعیت زیادی از استان را شامل می شوند در این حوزه ورود کرده و به پیوست های اجتماعی شان پایبند باشند که تاکنون نبوده اند.

دکترعبدالله غریب زاده افزود: در استان هرمزگان 14 بیمارستان فعال وجود دارد که از این بین 1485 تخت فعال در بیمارستان های دولتی و 644 تخت فعال در بیمارستان خصوصی و غیر دانشگاهی وجود دارد که در بخش دولتی 62 تخت بیشتر از نرخ مصوب و در بخش خصوصی با 150 تخت پایین تر از نرخ مصوب در بیمارستان ها مواجه ایم.

وی با بیان اینکه در استان هرمزگان 16 کلینیک ویژه وجود دارد، تصریح کرد: 69 آمبولانس در استان هرمزگان در حال فعالیت است که از این تعداد 30 دستگاهش نظامی، 40 دستگاه سالم، 22 دستگاه مستعمل و 6 دستگاه اسقاطی است که برنامه نوسازی در این بخش در اولولیت قرار دارد.

غریب زاده با اشاره به اینکه 22 پایگاه اورژانس شهری در استان هرمزگان مستقر شده است، اضافه کرد: در سراسر استان نیز پایگاه اورزانس به صورت چادری 41 مورد، دریایی 2 مورد و یک مورد هوایی با 402 نیرو خدماتی و درمانی و 66 پرستار در حال فعالیت هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه نرخ متوسط کشوری به ازای هر یک هزار نفر 108 تخت است که در هرمزگان این میزان 1024 تخت است، ادامه داد: در این بخش با مشکلات زیادی رو به رو هستیم و به طور ویژه این مشکل در شهرستان میناب حادتر است اما با برنامه ریزی های صورت گرفته تا سال 1400 و برنامه های دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان های بندرعباس، میناب و بندرخمیر این معضل را تا حدودی برطرف می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در استان هرمزگان 10 دستگاه سی اسکن، 2 دستگاه پرتو درمانی، 3 دستگاه آنژوگرافی وجود دارد، افزود: همچنین پنج دستگاه MRI در هرمزگان وجود دارد که یک دستگاه آن در بخش خصوصی در وضعیت حاضر غیرفعال است.

غریب زاده با بیان اینکه در این بخش اگر بدهی شرکت های بیمه به ویژه به بخش خصوصی پرداخت شود به طور حتم تا حدود زیادی مشکلات برطرف می شود، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی در بخش MRI یک میلیارد تومان و دانشگاه علوم پزشکی در حدود 300 میلیون تومان طلب دارد.

این مقام دانشگاهی با اشاره به اینکه در بخش تخت های ویژه در بیمارستان های دانشگاهای 202 تخت و در غیر دانشگاهی 116 تخت وجود دارد، اضافه کرد: معضل اساسی بیمارستان های هرمزگان در کمبود تخت های مراقبت های ویژه است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص پروژه های عمرانی این دانشگاه تصریح کرد: در بخش توسعه اورژانس در شهرستان بندرعباس با 40 درصد، در حاجی آباد با 70 درصد، در میناب با 7 درصد و در جاسک و بندرخمیر با 2 درصد پیشرفت مواجه ایم.

غریب زاده با بیان اینکه بیمارستان شریعتی با 132 تخت در حال حاضر با پیشرفت 47 درصدی رو به رو است، ادامه داد: برای این پروژه اعتبار خاصی از برنامه و بودجه کشور دیده نشده و انتظار داریم مسئولان استانی نیز به مددمان بیایند زیرا اکنون وضعیت درمان بیماران زنان به ویژه مادران باردار به دلیل کمبود تخت مناسب نبوده و بهره برداری از بیمارستان شریعتی بخش عظیمی از این مشکل را برطرف می کند و امیدواریم تا 12 ماه آینده شاهد این مهم باشیم.

وی با اشاره به اینکه در افق آینده باید به ازای هر یک هزار نفر به 2.5 تخت در بیمارستان های هرمزگان برسیم، عنوان کرد: از 318 تخت کنونی در بخش مراقبت های ویژه در سال 1404 به 569 تخت می رسیم که با روند کنونی باید تلاش بیشتری کنیم تا به این هدف برسیم.

این مقام مسئول کمبود نیروهای تخصصی ماندگار در استان هرمزگان، عدم وجود ابزارهای تشویقی به منظور ترغیب نیروهای متخصص جهت ماندگاری در استان، کمبود تخت های فعال در بیمارستان ها را از مهمترین مشکلات حوزه درمان در استان هرمزگان دانست و اظهار کرد: اکثر نیروهای متخصص فعال در استان غیربومی بوده و برای طرح و ضریب کار در هرمزگان مستقر هستند و اکثرأ در خواست انتقال دارند یا اعزام به کیش و قشم دارند زیرا در این دو جزیره از پرداخت مالیات معاف هستند و خدمات دهی به متخصصین مناسب تر است.

وی اضافه کرد: در این راستا طرحی در حال تدوین هستیم که طبق آن میزان مالیات بر درآمد شهرستان های استان از 20 درصد به 10 درصد و شاهد حذف مالیات از مناطق سیریک و بشاگرد شود.

غریب زاده در پایان با تأکید بر ضرورت حمایت بنگاه های اقتصادی از توسعه بخش درمان استان هرمزگان، تصریح کرد: امیدوارم بنگاه های اقتصادی به ویژه صنایع که خود جمعیت زیادی از استان را شامل می شوند در این حوزه ورود کرده و به پیوست های اجتماعی شان پایبند باشند که تاکنون نبوده اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 13 دی 1396، کدخبر: 96101306753، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین