پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۵۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
شهید «یوریک سرداریان ست» ششم شهریورماه برای آخرین‌بار به خطوط مقدم در منطقه «حاج عمران» رفت و سه روز بعد در حالی که نگهبانی منطقه را انجام می‌داد، بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید و از کلیسای »تارگمانچاتس» راهی بهشت ابدی شد.

شعار سال: با حمله دشمن متجاوز به خاک میهن، تمامی اقشار از مرد و زن گرفته تا پیر و جوان، رسالت خود را بر این دیدند که همچون سدی استوار در مقابل تجاوز دشمن بایستند.

زنان غیور، شوهران، پدران و برادران‌شان را راهی جبهه‌ها کرده و خود نیز با ایمانی محکم در ستادهای پشتبانی عزم و اراده‌شان را به رخ دشمنان کشیدند.


آهنگ تیر و ترکش و خمپاره در شهرهای مختلف شنیده می‌شد، دیگر فرقی نمی‌کرد که پیرو کدامین مذهب هستی و از کدامین کتاب آسمانی پیروی می‌کنی.

جنگ که آغاز شد سراسر کشور آهنگ مقاومت را یک‌صدا باهم فریاد زدند و فرزندان مریم مقدس نیز همچون برادران مسلمان‌شان بندهای پوتین‌های‌ خود را محکم بستند تا به دشمن متجاوز اثبات کنند که تصاحب حتی یک وجب آب و خاک‌شان خوابی عبث و بی‌تعبیر است.

آن‌ها نیز کلاشینکف‌های‌شان را بر دوش انداخته و خود را به خط‌های مقدم رساندند و همچون «همت‌»ها و «هادی»ها جاودانگی در آسمان‌ها را برای خود رقم زدند.

امروز بیش از ۳۰ سال از آن روز‌ها می‌گذرد و فرزندان مریم مقدس همچون دیگر شهدا در کهشان دفاع مقدس می‌درخشند.

شهید «یوریک سرداریان ست» هشتمین فرزند خانواده روستایی 11 نفره «آکساندر» و «تارلان» بود که در شانزدهم مهرماه سال 1343 در روستای «کلاوه» دیده به جهان گشود.

چهار سال از دوران ابتدایی را در محل تولد خویش که شهرستان اراک بود سپری کرد و بعد از آن به اتفاق شش برادر و دوخواهر خود به تهران نقل مکان کردند.

دروس کلاس پنجم دبستان را در مدرسه ارامنه «نائیری» تهران به اتمام رساند و پس از دوران راهنمایی ترک تحصیل کرد و در کارگاه دینام پیچی در خیابان سعدی به آموختن حرفه روی آورد.

این شهید والامقام نزدیک به 20 ماه از 22 ماه خدمت سربازی را در جبهه‌ها حضور داشت و در ششم شهریورماه برای آخرین‌بار به خطوط مقدم در منطقه «حاج عمران» بازگشت و سه روز بعد در حالی که نگهبانی منطقه را انجام می‌داد با اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

پیکر پاک و مطهر یوریک پس از انجام مراسم مخصوص مذهبی در کلیسای «تارگمانچاتس مقدس» با حضور جمعیت زیادی از ارامنه تهران، نمایندگان مجلس، نهادهای لشکری و کشوری در گورستان ارامنه به خاک سپرده شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دفاع مقدس، تاریخ 14 دی 96، کد مطلب: 272739: www.defapress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
ارامنه تنها اقلیتی در ایران بودند که شهدای بسیاری را تقدیم این کشور کردند ؛ باشد که روح پاک آن ها قریب رحمت الهی شود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین