پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۶۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
استاد تمام داشگاه شهید چمران اهواز گفت: مردم با وجود اینکه از شرایط اقتصادی، بیکاری، نحوه برخورد با حقوق‌های نجومی، مقابله با مفاسد اقتصادی، رانت خواران و زمین خواران گله‌مند هستند؛ اما کماکان پای انقلاب و رهبری و جمهوری اسلامی ایستاده‌اند.

شعار سال: محمد راضی جلالی، استاد تمام دانشگاه شهید چمران اهوازدر اهواز، بیان داشت: مسئولان ما در همه قوا باید از شرایط به وجو آمده در کشور و اتفاقات درس خوبی گرفته باشند و متوجه شده باشند که مسئولیتشان بیشتر از آن چیزی هست که ممکن است، متصور می کردند.

جلالی در خصوص اتفاقات اخیر گفت: اگر برگردیم به وجه تسمیه سال های گذشته که توسط مقام مظم رهبری نامگذاری می شود، یک پای این وجه تسمیه ها اقتصاد بوده است و این نشان می دهد که یکی از چالش هایی که می تواند به کشور ضربه بزند، معضلات اقتصادی است. متاسفانه به دلایل مختلفی دست به دست هم می دهند که مشکل اقتصادی برای کشور به وجود می آورد.

وی افزود: در زمانی که بیکاری در چند سال اخیر افزایش پیدا کرده، قدرت خرید مردم کم شد و سفره مردم کوچک تر شد، مشکلات مسکن و ازدواج حل نشد، در واقع مشکلات اقتصادی مردم روی هم هم انباشته شد و روی کمر مردم سنگینی می کرد. به هر حال هر توانی آستانه ای دارد؛ مخصوصا اگر مردم ببینند که مسئولی صدایشان را نشوند و حل کردن مشکلاتشان اولویت آن مسئول نباشد، طبیعتا منجر به اعتراضات و گلایه مندی مردم می شود.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: مردم گله مند شدند و به اشکال مختلف این موضوع را نشان دادند. به طور مثال: در مورد موسسات مالی که مردم سرمایه شان را در جایی سرمایه گذاری کنند از آن طریق زندگی شان را بهبود بدهند. برخی موسسات که با مجوزات رسمی آغاز به کار کردند به یکباره غیر مجاز اعلام می شوند و مردم نتواستند به اصل سرمایه شان برسند.

راضی جلالی گفت: انتظار می رفت قوای سه گانه و بانک مرکزی باید به نحوی عمل می کردند که مردم در این شرایط اقتصادی امکان چنین رخدادی را با وضع قوانین مناسب و نظارت و برخورد با خاطیان و نظارت مستقیم بانک مرکزی نمی دادند که البته نشد.

وی گفت: از طرفی مردم مال باخته انتظار این را داشتند که سرمایه آنها برگردد. متاسفانه دولت فقط توصیه می کرد که مردم دقت کنند که در کجا سرمایه گذاری می کنند. آیا راه اندازی یک موسسه مالی می تواند بدون نظر و تایید بانک مرکزی باشد که مردم باید مراقب باشند؟! به نظرم این حرف کارشناسی شده ای نبود.

این عضو هیات علمی اظهار کرد: به یکباره اعلام می شود که قرار است پنجاه درصد به قیمت حامل های انرژی افزایش پیدا کند، 32 میلیون نفر یارانه شان حذف شود، به مردمی که در شرایط اقتصادی مناسبی ندارند، شوک بزرگی وارد می شود.

راضی جلالی افزود: این شوک ها به مردمی که از وضعیت اقتصادی مناسب برخوردار نیستند و از وضعیت اقتصادی موجود گله مند هستند، زمینه ساز بروز نگرانی ها می شود.

وی گفت: در موضوع گرانی برخی اقلام همچون تخم مرغ انتظار می رفت که مسئولین ذی ربط با تدبیر بهتری عمل می کرد وقتی مرغان تخم گذار به خاطر بیماری های مختلف معدوم می شوند؛ به هر حال قابل پیش بینی بود که تولید تخم مرغ کاهش پیدا می کند و قیمت آن به بیش از سه برابر پیدا می کند.

این عضو هیات علمی ادامه داد: همه این ها زمینه ساز نگرانی ها و گلایه مندی مردم شد از سویی دشمنان انقلاب ما در داخل و بیرون از کشور در کمین چنین فرصت هایی هستند. ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، ملت ایران را تروریسم خطاب می کند؛ چطور می شود که موضعش عوض می شود و از آشوب هایی که به اموال خصوصی و عمومی صدمه وارد می شود، حمایت می کند و یا گروه تروریستی منافقین که دستشان آغشته به خون ده ها هزار تن از هموطنانمان است، از این اغتشاشات حمایت می کنند یا رژیم آل سعودی که جنایتش در منطقه و حمایت آن از گروه های ترویستی برای همه مشخص است در کنار سایر گروه ها همچون سلطنت طلب از آن حمایت کردند.

راضی جلالی تصریح کرد: صدا و سیما را به عنوان متولی اطلاع رسانی به مردم می دانیم از طرفی صدا و سیما باید بیشتر به روز باشد و مسائل و مشکلات را مردم را در نظر بگیرد و اطلاع رسانی کند تا بیشتر مورد اعتماد قرار بگیرد. چرا برخی افراد به جای اینکه اخبار این قبیل حوادث را از صدا و سیما دریافت کنند، باید متوسل به شبکه ها و کانال های خبری که مربوط به کشور و گروه هایی که دشمنی دارند، شوند.

وی گفت: در شرایط فعلی تبیین وضع موجود از سوی صدا و سیما می تواند کار کلیدی باشد. در وهله اول این اعتراضات به عنوان یک مطالبه عمومی می تواند ظاهر خوبی هم داشته باشد؛ اما نشان دادن میزان تخریب ها و نشان دادن اهانت هایی که به پرچم مقدس کشورمان شد و نشان دادن واقعیت های تلخ می تواند مردم هوشیار ما را بیش از پیش هوشیارتر کند و مجال موج سواری عده ای از مطالبات به حق مردم کند.

این استان دانشگاه خاطرنشان کرد: مسئولان ما در تمام قوا باید از این شرایط و اتفاقات درس خوبی گرفته باشند و متوجه شده باشند که مسئولیتشان بیشتر از آن چیزی است که تصور می کردند.

راضی جلالی در رابطه با وظایف سران قوه در قبال مشکلات مردم گفت: فقط قوه مجریه روی صحبتمم نیست؛ اگر چه بیشتر مورد خطاب است؛ اما هم قوه مقننه در قانون گذاری و نظارت بر آن در پیگیری مطالبات مردم در مجلس در تصویب بودجه سال 97 در وضع قوانین مرتبط با اشتغال در صیانت از اموال مردم، در پیگیری اصل کمیسیون اصل نود، صندوق ذخیره فرهنگیان و غیره باید با جدیت ورود کنند و اولویتشان را حل معضلات اقتصادی مردم باشد.

وی افزود: از سویی قوه قضائیه هم باید بدون هیچ ملاحظه ای با مفسدین و رانت خواران برخورد لازم را داشته باشد و احقاق حقوق مردم را پیگیری کند.

این عضو هیات علمی تصریح کرد: مسئولان همگی خود را پاسخگو بدانند؛ متاسفانه در رده های مختلف مسئولان کشوری و استانی ارتباط نزدیکی با مردم ندارند، از طرفی باید با جدیت بیشتری کار کنند و اگر مدیری کم کاری و یا صلاحیت کمتری دارد، بدون هیچ ملاحظه ای با وی برخورد کنند.

جلالی گفت: مردم خوشبختانه آگاه هستند و مسیر خودشان را از اغتشاش گران جدا کردند. به اعتقاد بنده اعتراض حق مسلم هر شهروند هست که به حق و حقوق خودش مطالبه گر باشد و از طریق قانونی اعتراضش را پیگیری کند.

وی در پایان تصریح کرد: مردم با وجود اینکه از شرایط اقتصادی، بیکاری، نحوه برخورد با حقوق های نجومی، مقابله با مفاسد اقتصادی، رانت خواران و زمین خواران گله مند هستند؛ اما کماکان پای انقلاب و رهبری و جمهوری اسلامی ایستاده اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 14دی 96، کدمطلب:۶۵۷۶۱۰، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایران
Germany
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
مردم ایران از رهبری گله ندارند از مسئولانی که به اسم دین پول می دزدند پای بر گردن مردم فشرده اند
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین