پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۶۳۰
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل عزم جدی و ملی را برای حل مشکلات ضروری خواند و گفت: امنیت واقعی و کاهش آسیب‌ها در سایه اشتغال و توانمندی اقتصادی مردم شکل می‌گیرد و در این صورت است که اعتماد مردم جلب و دغدغه‌ها و آسیب‌ها به حداقل می‌رسد.

شعار سالمعاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل عزم جدی و ملی را برای حل مشکلات ضروری خواند و گفت: امنیت واقعی و کاهش آسیب‌ها در سایه اشتغال و توانمندی اقتصادی مردم شکل می‌گیرد و در این صورت است که اعتماد مردم جلب و دغدغه‌ها و آسیب‌ها به حداقل می‌رسد.

یوسف خدادادی در مراسم افتتاح پارکینگ شهرک حمل و نقل اردبیل اظهار کرد: با حمایت همه جانبه کمیته قضایی از چنین پروژه‌هایی شاهد تکمیل و بهره‌برداری این مجموعه‌ها هستیم که قطعا با انتقال خودروهای سنگین به این مکان سیمای شهری و نازیبایی‌های بصری برطرف خواهد شد.

وی یکی از مشکلات اصلی شهر اردبیل را ترافیک ایجاد شده بر اثر تردد خودروهای سنگین و توقف آنها در خیابان‌ها و برخی از معابر اعلام کرد و گفت: این امر علاوه بر ایجاد آلودگی، آرامش و آسایش شهر را به هم زده که با افتتاح این پارکینگ امیدواریم دغدغه هموطنان در این زمینه برطرف شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با اشاره به فعالیت کمیته حمایت قضایی از سال ۹۳ با دستور رئیس کل دادگستری استان اردبیل در حمایت از سرمایه‌گذاران، تولید و اشتغال خاطرنشان کرد: در این سه سال مشکل بیش از ۲۶۰ واحد تولیدی و صنعتی در قالب کمیته حمایت قضایی مطرح و تصمیمات راهگشا برای حل مشکلات آنها گرفته شده است.

خدادادی بیان کرد: در همین ۹ ماهه امسال مشکلات ۶۰ واحد تولیدی و صنعتی و همچنین سرمایه‌گذاران در این کمیته مطرح شده که نمونه‌ای از حل این مشکلات را در قالب این شهرک شاهد هستیم.

جانشین رئیس کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان اردبیل یکی از مشکلات اصلی و جدی کشور را بحث بیکاری و مشکلات معیشتی توصیف کرد و افزود: راهکار منطقی و موثر در حل این معضلات حمایت و جذب سرمایه‌گذاران است که ما در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری‌های مشروع و قانونی حمایت می‌کنیم.

خدادادی بیان کرد: دید مسئولان استان اردبیل در حمایت از سرمایه‌گذاران بسیار ضعیف و ابتر است و ما تا زمانی که چنین دیدگاه‌های ضعفی در مدیران دستگاه‌ها حاکم باشد نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.

وی گفت: برخی از مدیران ما احساس مسئولیت نمی‌کنند و گوئی تنها به فکر منصب مدیریتی خود هستند به گونه‌ای که حتی به اصل قانون در حل مشکلات سرمایه‌گذاران عمل نمی‌کنند و حتی دستورالعمل‌های دوپهلویی که به نفع سرمایه‌گذاران است را گاه به ضرر آنها تفسیر می‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه جرات، جسارت و ریسک‌پذیری مدیران کاهش پیدا کرده و برخی‌ها به جای تسهیل امور با کارشکنی و سنگ‌اندازی‌های مختلف اسباب دلسردی سرمایه‌گذاران را فراهم می‌آورند، تصریح کرد: ما بارها در این کمیته قوانین را به نفع سرمایه‌گذاران تفسیر و تعریف کردیم اما جای تعجب اینجاست که برخی‌ها جلوی این تصمیمات کمیته قضایی نیز ایستاده و مانع تحقق برنامه‌های پیش‌بینی شده می‌شوند.

خدادادی با اشاره به اینکه این کمیته با محوریت دستگاه قضایی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مجرای قانونی پشتیبانی از سرمایه‌گذاران است، اضافه کرد: ما در دستگاه قضا بیشتر از دیگران عمق مشکلات ناشی از فقر و بیکاری را لمس می‌کنیم و بر این باوریم که ریشه بسیاری از اختلافات خانوادگی، طلاق، خشونت، درگیری، اعتیاد و سرقت همین فقر و بیکاری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل ریشه حوادث اخیر را در نابسامانی‌های معیشتی و مشکلات اقتصادی توصیف کرد و گفت: این حق قانونی مردم است که علیه مسئولان خود اعتراض و گلایه‌هایشان را مطرح کنند اما بهتر است این کار از مسیر قانونی انجام شود چرا که در کف خیابان نمی‌توان مشکلی را برطرف کرد.

خدادادی سوءاستفاده از فضای بوجود آمده را توسط معاندان و سلطنت‌طلبان و گروه‌های تروریستی حامی در ناآرامی‌های اخیر بیان کرد و افزود: آنهایی که اموال مردم را به سرقت برده و به جان و ناموس مردم و پرچم این کشور تعرض می‌کنند قطعا عاشق و دلسوز مردم نیستند که ضرورت دارد با تشخیص به موقع مردم راه معترضین واقعی از آشوبگران و فتنه‌انگیزان جدا شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان اردبیل مردم با ذکاوت راه خود را از برخی خرابکاران جدا کردند تا مبادا اعتراض به وضعیت معیشتی بهانه‌ای باشد که عده‌ای بخواهند از آن سوءاستفاده کرده و یا فضا را به نفع خود تغییر دهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری صبح زاگرس، تاریخ انتشار 14دی 96، کدمطلب:۳۸۶۶۱۰، www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین