پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۷۳۹
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
مدیرعامل آبفای استان با اشاره به پیشرفت 82 درصدی فاز اول آب‌شیرین کن بندرعباس، تصریح کرد: با تکمیل ظرفیت کامل این پروژه و اضافه شدن سهمیه بندرعباس از آبشیرین کن یک میلیون مترمکعبی، طی سه چهار سال آینده، نیازی به تامین آب شهر بندرعباس از دشت میناب نیست و آب مورد نیاز آن از طریق آب شیرین کن‌ها تامین می‌شود.

شعار سال: مدیرعامل آبفای استان با اشاره به پیشرفت 82 درصدی فاز اول آب‌شیرین کن بندرعباس، تصریح کرد: با تکمیل ظرفیت کامل این پروژه و اضافه شدن سهمیه بندرعباس از آبشیرین کن یک میلیون مترمکعبی، طی سه چهار سال آینده، نیازی به تامین آب شهر بندرعباس از دشت میناب نیست و آب مورد نیاز آن از طریق آب شیرین کن‌ها تامین می‌شود.

 امین قصمی در مراسم بازدید استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس از پروژه آب شیرین کن بندرعباس، افزود: در حال حاضر 20 پروژه نمک زدایی (آبشیرین کن) در سطح استان داریم که 16 پروژه در حال بهره برداری و 4 پروژه نیز در در حال ساخت و اخذ مجوز است.

وی اضافه کرد: در بخش فاضلاب نیز سه پروژه در حال بهره برداری بوده و شش پروژه با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال اجرا و اخذ مجوز است.
به گفته وی سهم منابع آبی استان از چاه ها و سدها، 71 درصد و آبشیرین کن ها 29 درصد است که پیش بینی می شود تا پایان سال 99، سهم منابع آبی از آبشیرین ها به 66 درصد افزایش و در بخش چاه و سد به 34 درصد کاهش یابد.
قصمی افزود: ظرفیت تولید آب از آبشیرین کن ها هم اکنون 44 میلیون متر مکعب است که با اجرای پروژه آبشیرین کن بندرعباس این ظرفیت به 53 میلیون متر مکعب در شبانه روز افزایش می یابد.
مدیرعامل آبفای هرمزگان با اشاره به اینکه این شرکت نگاه ویژه ای به ظرفیت های بخش خصوصی در اجرای پروژه ها داشته است، اضافه کرد: تاکنون 11 هزار میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری جذب شده آبفا در بخش آب و 280 میلیارد ریال در بخش فاضلاب بوده است.
مدیرعامل آبفای استان با اشاره به پیشرفت 82 درصدی فاز اول آبشیرین کن بندرعباس، تصریح کرد: با تکمیل ظرفیت کامل این پروژه و اضافه شدن سهمیه بندرعباس از آبشیرین کن یک میلیون مترمکعبی، طی سه چهار سال آینده، نیازی به تامین آب شهر بندرعباس از دشت میناب نیست و آب مورد نیاز آن از طریق آبشیرین کن ها تامین می شود.
این مقام مسئول در خصوص جزییات پروژه آبشیرین بندرعباس گفت: این پروژه با ظرفیت نهایی یکصد هزار مترمکعب در شبانه روز و اعتبار 204 میلیون دلار اجرایی شده است که فاز نخست آن با ظرفیت 20 هزار مترمنکعب و اعتبار 2500 میلیارد ریال در حال اجراست که به زودی وارد مدار بهره برداری می شود.
وی ادامه داد: فرآیند تصفیه این پروژه به روش اسمز معکوس RO بوده و هدف از اجرای آ؛ تامین بخشی از نیاز آبی شهر های بندرعباس، بندرخمیر و روستاهای غرب و همچنین بهبود شاخص های رفاهی، اجتماعی و بهداشتی شهرهای منتفع از این پروژه است.
قصمی از اجرایی طرح انتقال آب از آبشیرین کن بندرعباس تا مخازن مرکزی داماهی خبر داد و تصریح کرد: این طرح با هدف ایجاد تاسیسات لازم جهت انتقال آب تولیدی از آبشیرین کن به مخازن داماهی این شهر و تامین کمبود آب شهر بندرعباس و مناطق غربی شامل شهرها و روستاهای غرب بندرعباس اجرایی شده است.
وی افزود: این خط انتقال به طول 33 کیلومتر و با لوله های فولادی به قطر 1200 میلیمتر است که در حال حاضر پیمانکار آن انتخاب شده است که در صورت رفع برخی مشکلات پیش رو به زودی اجرایی خواهد شد.
وی همچنین با بیان اینکه؛ آبفای استان علاوه بر تولید منابع آبی، وظیفه انتقال آب را نیز به عهده دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر طول شبکه توزیع آب استان2400 کیلیومتر است که 45 درصد آن نیازمند بازسازی در جهت کاهش هدررفت آب است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 15دی 96، کدمطلب:96101507713، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین