پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۷۴۸
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری: روش‌های سنتی و قدیمی برای کنترل بازار دیگر پاسخگو نیست لذا کنترل قیمت‌ها به بررسی روش‌های جدید نیاز دارند.

شعار سال: رضا رحیمی در چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان که با حضور اعضاء در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: مدیران و اعضای این کارگروه به منظور نظارت و بازرسی‌های دقیق از روند قیمت‌ها باید از پشت میز‌های خود خارج شوند و با حضور در بازار و مراکز فروش بر نحوه قیمت‌ها نظارت داشته باشند.

وی استفاده از روش‌های سنتی و قدیمی برای کنترل بازار را روشی منسوخ شده عنوان کرد و گفت: باید با برنامه ریزی، روش‌های جدید و نوین را در ارزیابی قیمت‌ها بکار گیریم، چون دیگر روش‌های سنتی پاسخگو نیست.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با بیان اینکه اکتفا کردن به انجام کار‌های روزمره و پشت میز نشینی مشکلی از مردم حل نمی‌کند، اظهار داشت: مدیران باید میدانی خود وارد عمل شوند و کنترل را به دست گیرند و با بکارگیری روش‌های جدید از افزایش بی رویه قیمت‌ها جلوگیری کنند که با انجام یکسری برنامه‌ها و کار‌ها نه تنها می‌توان از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کرد بلکه می‌توان قیمت‌ها را نیز کاهش داد لذا این مهم به تدوین برنامه و روش‌های جدید نیاز دارد.
وی وظیفه مدیران را پاسخگویی به مطالبات مردم عنوان کرد و با اشاره به حضور باشکوه و عظیم مردم استان کرمانشاه در اعلام انزجار از اغتشاشگران و آشوبگران و حمایت مجدد آنان از آرمان‌های انقلاب اسلامی، گفت: پس از چند روز نا آرامی، در روز گذشته مردم کرمانشاه حماسه‌ای باشکوه در اعلام حمایت مجدد خود از انقلاب و نظام به نمایش گذاشتند و این مردم با این حرکت حجت خودشان را بر ما مسئولین به اتمام رساندند بنابراین وظیفه ما مسئولین است که برای ایجاد زندگی بهتر، همراه با رفاه بیشتری برای چنین مردمی تلاش کنیم.
رئیس کارگروه تنظیم بازار استان تاکید کرد: باید تلاش کنیم که سبد هزینه زندگی مردم با اعمال مدیریت صحیح و بکارگیری روش‌های جدید تنظیم شود و همه باید در یک تیم گروهی به صورت هماهنگ زمینه‌های افزایش هر گونه تورم را که بعضاً با سودجویی بعضی از افراد ایجاد می‌شود را از بین ببریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به افزایش بی رویه قیمت تخم مرغ در چند روز گذشته گفت: این افزایش قیمت به دلیل شیوع آنفولانزا و تلف شدن بیش از ۳۰ درصد مرغ‌های تخم گذار در کشور رخ داد که می‌شد ضمن اینکه دلایل افزایش قیمت این نوع اقلام را برای مردم توضیح داد با یکسری کار‌ها از جمله ایجاد مرکز فروش مستفیم تخم مرغ از افزایش بی رویه آن جلوگیری کرد.
رحیمی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در روستا‌های استان برای توسعه مرغداری و دامپروری خاطرنشان ساخت: این کار نیاز به فرهنگ سازی دارد تا روستائیان عزیز استان تشویق به انجام و توسعه این بخش‌ها شوند زیرا روستا‌های استان دارای ظرفیت‌های مناسبی برای ترویج و توسعه مرغداری و دامپروری می‌باشند.
وی با بیان اینکه با اجرای برنامه‌ها در معشیت و زندگی مردم موثر خواهیم بود، گفت: جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اقدامات موثر و گسترده‌ای در خصوص افزایش تولیدات در بخش‌های مختلف انجام داده در حالیکه قبل از انقلاب در بسیاری از محصولات و کالا‌ها وارد کننده بودیم بنابراین با تلاش جدیت و پیگیری می‌توانیم کار‌های تاثیرگذاری را برای مردم که رفاه و آرامش بیشتر آنان را به دنبال دارد، انجام دهیم.
رئیس کارگروه تنظیم بازار استان با تاکید بر ایجاد مراکز عرضه مستقیم کالا‌ها این روش را یکی از روش‌های کنترل و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها عنوان و در عین حال بر تدوین برنامه‌های ویژه و بکارگیری روش‌های جدید برای کاهش نرخ تورم تاکید کرد.
وی همچنین خواستار اعلام دقیق قیمت فروش نان در خبازی‌های آزادپز شد و بر ایجاد گسترش مراکز عرضه تخم مرغ با قیمت تنظیم شده ۱۲ هزار تومان به صورت شانه‌ای از سوی دستگاه‌های اجرایی ذیربط تاکید کرد.
در این جلسه مسئولین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اداره کل تعزیزات حکومتی در خصوص کنترل و نظارت بر قیمت کالا‌ها و اقلام اساسی و اعمال برنامه‌های انجام شده در این راستا به ارائه گزارش پرداختند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار 15دی 96، کدمطلب:۱۹۷۷۸۷۴، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین