پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۷۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
رئیس شورای شهر گناباد گفت: مجموعا در بخش گردشگری قابلیت‌های سرمایه‌گذاری بسیاری در گناباد وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت ها در راستای توسعه پایدار و ایجاد اشتغال استفاده کرد.

شعارسال: رئیس شورای شهر گناباد گفت: مجموعا در بخش گردشگری قابلیت‌های سرمایه‌گذاری بسیاری در گناباد وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت ها در راستای توسعه پایدار و ایجاد اشتغال استفاده کرد.

سید حسین پورهاشمی ، با اشاره به ویژگی‌های اقتصادی، صنعتی و گردشگری گناباد اظهار کرد: گناباد با وسعت ۵ هزار و ۶۰۰ کیلومترمربع به‌عنوان آخرین شهرستان جنوبی استان خراسان رضوی از شهرهای کاخک، گناباد و بیدخت و جمعیتی حدود ۹۰ هزار نفر تشکیل‌شده است.

وی افزود: شهر قدیمی گناباد به‌عنوان مرکز شهرستان در فاصله ۲۸۰ کیلومتری مشهد قرارگرفته و از جاذبه‌های تاریخی بسیاری برخوردار است که می‌تواند در حوزه جذب گردشگر موردتوجه قرار گیرد.

رئیس شورای شهر گناباد با اشاره به ثبت جهانی قنات قصبه با قدمتی حدود ۲۵۰۰ سال، ادامه داد: مکان های تفریحی زیادی ازجمله قلعه پشن ، روستای درب صوفه، قلعه فرود، آسیاب‌ها و آب‌انبارهای صفوی، مسجد جامع گناباد متعلق به ۸۰۰ سال پیش، غارهای زیبای بیمرغ، امام زادگان یحیی بن محمد بن موسی کاظم (ع)، سلطان محمد عابدکاخک و سلطان احمد بیمرغ در این شهر موجود است که هرکدام قابلیت ثبت جهانی دارد.

وی با اشاره به بازدید حدود ۲۵۰ هزار نفر در سال گذشته از قنات قصبه و پیش بینی افزایش این تعداد در آینده، گفت: قنات قصبه با ۳۳ کیلومتر طول، ۴۰۷ میله چاه و مادرچاهی به عمق ۳۵۰ متر از موقعیت مناسبی برای تبدیل شدن به یک ظرفیت جذاب توریستی برخوردار است که می توان با ایجاد امکانات رفاهی و اقامتی در این بخش مؤثر عمل کرد.

پورهاشمی به مناطق کویری دست‌نخورده شهرستان گناباد اشاره و تأکید کرد: مجموعاً در بخش گردشگری قابلیت‌های سرمایه‌گذاری بسیاری در شهر گناباد وجود دارد که می‌توان از توانمندی‌های دستگاه‌های متولی در حوزه سرمایه‌گذاری برای رونق این صنعت، اشتغال‌زایی و کسب درآمدهای پایدار استفاده کرد.

وی به قدمت ۵ هزارساله سفال‌گری درروستای مند گناباد اشاره کرد و افزود: امکان ایجاد یک شهرک صنایع دستی با کاربری تجاری،کارگاهی و گردشگری برای عرضه صنایع دستی و محصولات بومی این منطقه در محور منتهی به خراسان جنوبی به‌عنوان یک شاهراه پرتردد در مسیر اصفهان، شیراز، یزد و بندر عباس فراهم شده که باید برای جذب سرمایه گذار جهت طرح برنامه ریزی شود.

رئیس شورای اسلامی گناباد با بیان اینکه گناباد با برخورداری از ۳ هزار معلم به لحاظ فرهنگی در شرایط شاخصی قراردارد، ادامه داد: این شهر با برخورداری از ۱۴ دانشگاه مختلف و ۱۵ هزار دانشجو که حدود یک چهارم جمعیت شهر را تشکیل می دهند به جهت فرهنگی و علمی در موقعیت خوبی قرار دارد و که این حجم دانشجو بومی و غیر بومی و تردد مسافران جنوب کشور برای ورود به استان از این شهر می تواند به عنوان یک شاخصه برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری مطرح باشد.

وی بیان کرد: غالب فعالیت شغلی مردم شهرستان کشاورزی و دامداری است و ارتزاق این کشاورزان از حدود۳۶۰ قنات فعال و جاری این منطقه انجام می شود و تولید محصولات شاخصی چون زعفران، پنبه، چغندر، گندم، جو و پسته در این شهر مورد توجه قرار دارد. در حوزه صنعت نیز با وجود شهرک صنعتی گناباد و فعالیت ۱۸۰ کارخانه شرایط خوبی در این شهر وجود دارد.

پورهاشمی به آماده بودن تمامی جوانب ورود سرمایه‌گذاران برای اجرایی شدن طرح جمع آوری صنوف آلاینده شهر گناباد ، اشاره و بیان کرد: طرح خوبی در بخش انتقال صنوف آلاینده شهر از دور سوم شورای شهر در حال پیگیری است و با اختصاص زمینی ۲۰ هکتاری در قسمت غربی شهر اقداماتی نظیر خیابان کشی، جدول گذاری و آماده سازی ها و اخذ مجوزات لازم با کاربری تجاری و کارگاهی نیز صورت گرفته است که می توان با انتقال هزار و ۴۰۰ واحد آلاینده شناسایی شده در گناباد، ضمن ایجاد اشتغال به همین میزان، از فضای تخلیه شده در سطح شهر نیز برای استفاده بهینه در زمینه های دیگر و اشتغالزایی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی حوزه شهری گناباد لزوم بازنگری طرح تفضیلی شهر است، گفت: این طرح از سال ۸۶ تصویب شده و مدت ده ساله آن در سال جاری به پایان رسیده است که سازمان همیاری می‌تواند در زمینه مطالعات این طرح به ما کمک کند.

رئیس شورای اسلامی گناباد با اشاره به تصویت طرح منطقه ویژه در شهر گناباد در سال ۹۵ به‌عنوان سومین شهر دارای این قابلیت درکشور، عنوان کرد: این طرح نیز در ۳ محور بازنگری طرحهای تفصیلی، جامع، مطالعات راهبردی و گردشگری در حال بررسی است که می توانیم از توان سازمان همیاری در حوزه مطالعات، تدوین، اجرا و حتی سرمایه‌گذاری در آن استفاده کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 16 دی 1396، کدخبر: 4192005، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fight
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
ترکیه از راه گردشگری نیمی از درامد نفتی ایران درامد زایی میکند این صنعت بزرگیست که نباید از ان غافل شد
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین