پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۹۷۹
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهارداشت: مقام معظم رهبری در بعد نظارت بر صدا و سیما می‌فرمایند که صدا و سیما مانند نیروهای مسلح نیست که زیر نظر من اداره شود بلکه حکم رییس را من صادر می‌کنم و اداره صداوسیما باید به گونه‌ای باشد که سه قوا طبق اصل 105 قانون اساسی هر کدام دو نیروی ناظر بر صدا و سیما داشته باشند. تاکید ایشان را سعی کردیم در این قانون اعمال کنیم که نظارت جدی‌تر باشد و صدا وسیما پاسخگوی هیات نظارت باشد.

شعارسال: احمد مازنی نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تدوین قانون نظارت بر صدا و سیما، گفت: سیاست های ما در بحث مربوط بر قانون اداره و نظارت بر صدا وسیما این بود که همه اجزای تاثیر گذار در وضع این قانون و بهره برداری و اجرای آن را در کار دخیل کنیم. برای مثال در تمامی جلسات ما تا جای ممکن از دولت، صدا وسیما و وزارت ارتباطات دعوت کردیم.


وی ادامه داد: در این راستا پیشنهادهای مختلف را از دولت و صدا و سیما که پیش نویس تهیه کرده بودند دریافت کردیم. در مجلس هم پیشنهادات برخی از دوستان پیشنهادهایی دادند که آنها را نیز بررسی کردیم.

این عضو کمیته فرهنگ هنر و رسانه با اشاره به نقش رییس مجلس در تدوین این قانون، خاطرنشان کرد: نقش تاثیر گذار آقای علی لاریجانی به چند جهت در این کار مهم بود. ایشان رییس سازمان صدا و سیما بودند و کار را می شناسد. یکی از مطالبات ایشان در ابتدای شروع همکاری در مجلس دهم این بود که به دنبال تصویب قانون برای صدا وسیما باشید چراکه 28 سال است که صدا و سیما قانون ندارد.

مازنی یادآور شد: اولین جلسه کمیته فرهنگ هنر و رسانه را با آقای لاریجانی داشتیم وآخرین جلسه را هم قبل از اینکه این طرح به کمیسیون و صحن برود با ایشان برگزار کردیم که نظرات ایشان را هم داشته باشیم. این جلسه در هفته قبل از تعطیلات مجلس برگزار شد.

وی اظهارداشت: لاریجانی نظرات خوبی در خصوص بخش های مختلف این طرح داشت و نظراتمان بسیار به هم نزدیک بود. آنچه جمع بندی کمیته فرهنگ و هنر و رسانه با آقای لاریجانی است را در متن نهایی اعمال می کنیم و این طرح را به زودی به کمیسیون فرهنگی برای بررسی نهایی ارائه خواهیم کرد.

این نماینده مجلس به مهمترین بخش طرح اداره و نظارت بر صدا وسیما اشاره کرد و گفت: این قانون سه ویژگی دارد. اولا در کنار رییس هیات امنای منصوب رهبری را پیشنهاد کردیم. چون در نظام تصمیم گیری باید فردی عمل کرد اما در نظام تصمیم سازی حتما باید یک جمعی باشد که هم کمک کند وهم مشورت بدهد و به نوعی مسئولیت بپذیرد و همه مسئولیت و مشکلات بر روی یک نفر متمرکز نشود. کمیته فرهنگ و هنر و رسانه و آقای لاریجانی به این مسئله توجه کرده اند و در جلسات نیز تاکید شده که خوب این کار با نظر رهبری انجام شود اما درعین حال اقتدار مدیریت صدا و سیما که در یک جاهایی شبیه یک مدیریت نظامی باید حرف آخر را بزند، نباید آسیب ببیند.

مازنی افزود: مسئله دیگر بحث رادیو و تلویزیون خصوصی است که در حد مجاز مطابق با قوانین کشور از سوی صدا وسیما برای تولید و پخش آثار رادیویی و تلویزیونی مجوز داده شود. اگر این کار را نکنیم جامعه به سمت تاسیس رادیو و تلویزیون خصوصی خواهد رفت و چه بهتر که با نظارت دستگاه حاکمیتی مسئول که صدا و سیما است این کار را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: مسئله سوم بخش نظارت است.   مقام معظم رهبری در بعد نظارت بر صدا و سیما می فرمایند که صدا و سیما مانند نیروهای مسلح نیست که زیر نظر من اداره شود بلکه حکم رییس را من صادر می کنم و اداره صدا وسیما باید به گونه ای باشد که سه قوا طبق اصل 105 قانون اساسی هر کدام دو نیروی ناظر بر صدا و سیما داشته باشند. تاکید ایشان را سعی کردیم در این قانون اعمال کنیم که نظارت جدی تر باشد و صدا وسیما پاسخگوی هیات نظارت باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پورتال خبری اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار16 دی 96، کد خبر:151632 ، www.etemaadonline.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین