پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۰۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی هدررفت واقعی آب را در استان ۲۵ درصد دانست و گفت: بیش از ۲۵ درصد شبکه توزیع آب استان دارای عمر بیش از ۲۵ سال است که باید تعویض شود.

شعار سال: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی هدررفت واقعی آب را در استان ۲۵ درصد دانست و گفت: بیش از ۲۵ درصد شبکه توزیع آب استان دارای عمر بیش از ۲۵ سال است که باید تعویض شود.

«مهدی هاشمی‌مقدم»  با بیان این‌که شرکت آب و فاضلاب استان در ۲۴ شهر استان خدمات ارائه می‌دهند، گفت: سه شهر طبس مسینا، قهستان و گزیک در سال گذشته از شرکت آب و فاضلاب روستایی تحویل این مجموعه شده است.

وی با بیان این‌که ۲۶۰۰ کیلومتر طول خطوط انتقال و توزیع آب استان است، افزود: آب استان از 134 حلقه چاه تأمین می‌شود که همه دشت‌های استان با بیلان منفی مواجه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی با بیان این‌که در شرایط کنونی باید مدیریت تقاضا مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در این راستا انجام شده انجام عملیات نشتیابی بوده که سبب کاهش هدررفت آب شده است، چون برخی مناطق دارای بافت شنی است و ترکیدگی‌ها مشخص نیست.

هاشمی‌مقدم نصب فشارشکن را یکی دیگر از اقدامات این مجموعه برای مدیریت تقاضا برشمرد و افزود: با توجه به اختلاف ارتفاع موجود در شبکه تاکنون ۲۲ شیرفشارشکن در سطح استان نصب شده است.

وی ادامه داد: هم‌چنین برای کاهش هزینه‌های مشترکان سیستم تله‌متری در استان اجرا شده و وضعیت تأسیسات مورد رصد قرار می‌گیرد تا نواقص برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی از توسعه سیستم‌های مراقبت تصویری برای تأسیسات، نصب تأسیسات کنترل فشار و هوشمندسازی شبکه از جمله برنامه‌های در دست اجرای این مجموعه عنوان کرد.

هاشمی‌مقدم هدررفت واقعی آب را در استان ۲۵ درصد برشمرد و افزود: بیش از ۲۵ درصد شبکه توزیع آب استان دارای عمر بالای ۲۵ سال است که باید تعویض شود.

آب بیرجند در محدوده استاندارد ملی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت کیفی آب بیرجند اظهار کرد: استاندارد ملی کیفیت شیمیایی آب را مشخص کرده است و آب بیرجند در محدوده استاندارد ملی است و بحث گوارایی آب مطرح است‌.

هاشمی‌مقدم در خصوص بحث جداسازی آب فضای سبز از آب شرب نیز با بیان این‌که شهرداری‌ها بر اساس قانون مکلف به انجام این عملیات هستند، افزود: بر اساس گزارش‌ها شمار انشعابات فضای سبز نسبت به گذشته کاهش داشته به گونه‌ای که از 656 انشعاب در سال 95 به 588 رشته انشعاب رسیده است.

وی با بیان این‌که روند جداسازی آب فضای سبز از آب شرب مطلوب نیست، ادامه داد: با این حال شاهد افزایش 13 درصدی مصرف آب در انشعابات فضای سبز در استان بوده‌ایم که لازم است شهرداری‌ها در این زمینه اقداماتی انجام دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی یادآورشد: در شهرهای نهبندان، خضری دشت بیاض، اسلامیه، سرایان و مود تلاش‌های قابل توجهی در این خصوص انجام شده و در شهرهای حاجی‌آباد، طبس، عشق‌آباد و بیرجند برای جداسازی آب فضای سبز از آب شرب باید تمهیدات بیشتری اندیشیده شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 17دی 96، کدمطلب:96101708633، www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایران
United States
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
خوبه ولی بازم جای پیشرفت داره تا این هدررفت کم بشه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین