پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۰۸۸
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
سناتور لیندسی گراهام خطاب به ترامپ: توییت دلسوزانه کافی نیست؛ برنامه‌ریزی کن و به اروپا، کنگره و جهان بگو که از برجام خارج می‌شوی مگر این که به توافق بهتری برسی.

شعار سال: در حاشیه تجمعات اخیر و مسائل داخلی کشور، مقامات آمریکایی با فرصت‌طلبی شروع به درج توییت‌ها و بیانیه‌هایی در توییتر خود با شعار حمایت از مردم ایران کرده‌اند. این گزارش، به مابقی اظهارنظرات مقامات آمریکایی می‌پردازد.

«مایک پنس» قائم مقام رییس جمهور آمریکا: رهبران دنیا باید رفتار رهبران ایران را محکوم نمایند. پیش از این، تحریم‌هایی را علیه سپاه پاسداران اعمال کردیم و پرزیدنت ترامپ در نظر دارد تا اقدامات تنبیهی دیگری نیز در قبال رفتار اخیر ایران نسبت به اعتراض‌ها اعمال نماید. رییس جمهور، متعهد شده است که در زمان مناسب، به مردم ایران کمک خواهد کرد.


پنس، همچنین در توییت‌های جدید خود، به لزوم حمایت از آزادی شهروندان در ایران و نقش آمریکا در این میان تاکید کرد.


«هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا: مردم ایران بالاخص جوانان برای آزادی و آینده‌ای که لایق‌اش هستند اعتراض می‌کنند. امیدوارم حکومت به آن‌ها پاسخی صلح‌آمیز داده و از امید آنان حمایت کند.


«بیل کریستول» سردبیر ویکلی استاندارد: واشینگتن باید سونامی تحریم را به سمت سپاه پاسداران بفرستد. بدترین کاری که دولت آمریکا می‌تواند در حق مردم ایران کند این است که ساکت بماند و کاری نکند.


«رابرت ساتلوف» مدیر اندیشکده واشینگتن: من حامی برجام نیستم اما ترامپ باید ضمن حفظ برجام، با توجه به سرکوب‌های اخیر در ایران، تحریم‌های حقوق بشری را علیه آن حکومت اعمال نماید.


«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل: این یک شجاعت بزرگ برای مردم ایران بود تا قدرت صدایشان را علیه حکومت‌شان به کار گیرند. بالاخص وقتی حکومت‌شان سبقه طولانی در کشتن صدای حقیقت دارند. این مردم تشنه آزادی باید پایبند جنبش‌شان باقی بمانند.


«آلیسا فرح» سخنگوی قائم مقام رییس جمهور آمریکا: مایک پنس همیشه حامی مردم ایران در مقابل حکومت ظالم‌شان بوده و از آن دست‌ می‌توان به عملکرد وی در سال 2009 زمانی که در کنگره بود اشاره کرد. او و پرزیدنت ترامپ قویا از اعتراضات مردم ایران حمایت خواهند کرد.


سناتور «مارکو روبیو» نیز توییت‌هایش را به زبان فارسی می‌گذارد که در تصویر زیر مشخص است:


سناتور «نانسی پلوسی» رییس سابق مجلس نمایندگان: ایران باید به صدای معترضین شجاع که برای آزادی و بهبود زندگی خود فریاد می‌زنند، توجه کند.


سناتور لیندسی گراهام خطاب به ترامپ: توییت دلسوزانه کافی نیست. برنامه‌ طرح کن و به اروپا، کنگره، و جهان بگو که از برجام خارج می‌شوی مگر این که به توافق بهتری برسی.

«ربکا هاینریکس» کارشناس اندیشکده هادسن: حمایت معنوی از معترضین، محکوم و منزوی کردن رژیم ایران، تحریم‌های بیشتر، و تفکیک میان معترضین و حاکمیت ایران باید صورت بگیرد.

«ایوانکا ترامپ» مشاور رییس جمهور آمریکا: تحت تاثیر شجاعت معترضین ایرانی قرار گرفتم. باید در کنار مردم ایران که به دنبال رهایی از ظلم هستند باشیم.


«جان کری» وزیر خارجه سابق آمریکا: من دقیقا از این که دقیقا در ایران چه می‌گذرد خبر ندارم اما این لحظه، لحظه مردم ایران است نه کس دیگر. آنها حق اعتراض مسالمت‌آمیز داشته و صدایشان باید مورد احترام حکومت‌ها در هر جای دنیا قرار بگیرد.


سناتور «برنی سندرز»: این حق همه مردم است که بر علیه حکومت‌شان سخن بگویند. ایران باید به حق هزاران نفری که در سرتاسر آن کشور به جستجوی آینده بهتر به خیابان‌ها آمده‌اند احترام بگذارد.


«سارا سندرز هوکابی» سخنگوی کاخ سفید: روزهای چشم‌پوشی آمریکا بر سرکوب در ایران به پایان رسیده؛ آمریکا در کنار مردم ایران است.


«مایک گالاگر» نماینده مجلس نمایندگان: فرصت سال 2009 را از دست دادیم اما این بار باید از تجدیدنظرطلب‌ها در ایران حمایت کنیم.


سناتور «جان مک‌کین»: سال‌هاست که مردم ایران تحت ظلم حکومتی هستند که در فضای برون مرزی‌اش موجب ناآرامی شده و در داخل هم به آن‌ها توجهی نمی‌کند. ما همراه مردمی هستیم که به دنبال آزادی و صلح و پایان‌بخشی به فساد هستند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت مشرق، تاریخ 17 دی 96، کد مطلب: 817121: www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین