پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۲۴۹
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
در پی بازداشت ۱۱ شاهزاده سعودی در ریاض و انتقال آنها به زندانی در حائر، فعالان فضای مجازی در عربستان دست به کار شده و هویت این افراد را فاش کردند.

شعارسال : به نقل از الخلیج الجدید، در پی بازداشت ۱۱ شاهزاده سعودی که در قصر الحکم در ریاض تجمع کرده بودند، فعالان عربستانی در فضای مجازی هویت این افراد را اعلام کردند.

گروهی از شاهزادگان سعودی در قصر الحکم در ریاض تجمع کرده و به برخی اقدامات محمد بن سلمان ولیعهد این کشور اعتراض کرده بودند که با برخورد گارد پادشاهی عربستان مواجه شده و بعد از بازداشت به زندان حائر منتقل شده اند.

دولت عربستان در خبری که در این خصوص منتشر کرده بود گفته بود که «س ع س» شاهزاده ای است که رهبری این گروه را برعهده داشته است، کاربران فضای مجازی و فعالان سعودی گزارش داده اند که این فرد «سلمان بن عبدالعزیز بن سلمان بن محمد بن فیصلبن ترکی بن عبدالله» است و دیگر شاهزاده های بازداشت شده هم از نوه های «سعودالکبیر »از حاکماندولت اول آل سعود و پدر بزرگ شاهزاده «ترکی» که سال گذشته به وسیله دولت عربستان اعدام شده بود، هستند.

سلمان بن عبدالعزیز بن سلمان ۳۷ ساله از نوادگان «ترکی بن عبدالله بن محمد آل سعود» است که موسس دولت دوم آل سعود بوده است و او جزء خاندان حاکم فعلی به شمار نمی رود. این شاهزاده سعودی هیچ پست و مقام دولتی ندارد و فعالیت هایش در زمینه مسابقات شتر سواری و هنر محدود می شود و ارتباطاتی هم با چهره های سرشناس فرانسوی دارد.

مجتهد فعال توییتری و افشاگر عربستانی هم در جزئیاتی راجع به این شاهزاده های بازداشت شده اعلام کرده بود که بازداشت این شاهزاده ها ابتدای ماجرا است و این اقدام پایان وضعیت موجود در خاندان آل سعود نخواهد بود.

فعالان سعودی در فضای مجازی گزارش داده اند که اتهام این افراد هم اعتراض به لغو معافیت شاهزاده های سعودی برای پرداخت آب و برق نبوده است بلکه آنها در اعتراض به بازداشت شماری از شاهزادگان سعودی و غیبت ولیعهد پیشین «محمد بن نایف» دست به اعتراض زده بودند.

به گفته این فعالان، این تجمع اعتراضی بعد از آن ترتیب داده شده که مسئولان سعودی با درخواست برخی از اعضای خاندان پادشاهی این کشور برای آزادی «فهد بن عبدالله بن محمد آل سعود» از هتل ریتز کارلتون مخالفت کرده بودند.

فهد بن عبدالله در جریان شکل گیری کمیته مبارزه با فساد بازداشت شده بود که به گفته ناظران بیشتر از اینکه این اقدامات محمد بن سلمان در راستای مبارزه با فساد اقتصادی در این کشور باشد، تلاش برای مقابله با هرگونه اعتراضی در داخل خاندان آل سعود با تلاش او برای رسیدن به تاج و تخت است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 18 دی 1396، کد خبر: 4193883 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین