پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۲۸۲
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
مهدی حجت،معاون شهردار تهران گفت : بدون مشارکت مردم اداره شهر تهران غیر ممکن است. و بازنگری در طرح تفصیلی تا پایان سال‌٩٧تمام می شود.

شعارسال:مهدی حجت،معاون شهردار تهران گفت : بدون مشارکت مردم اداره شهر تهران غیر ممکن است. و بازنگری در طرح تفصیلی تا پایان سال‌٩٧تمام می شود.

مهدی حجت معاون شهرداری تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با بخشنامه‌هایی که صادر کردیم سعی کردیم شفافیت ایجاد کنیم تا مردم تهران از ظرفیت‌های فوق‌العاده شهر بهره‌مند شوند.

وی افزود: در طول دهه‌های گذشته به نحوی با مردم صحبت کردیم که انگار مسئولیتی در قبال شهر ندارند و شهرداری باید همه کارهای شهر را انجام دهد در حالی که شهرداری از طریق شهروندان هزینه‌هایش را باید تامین می‌کند.

حجت ادامه داد: تا انتهای سال ۹۷طرح تفصیلی یعنی زندگی آینده شهر تهران در حوزه کالبدی معماری و شهرسازی را بازنگری کنیم.

وی افزود: هولوگرام یک وسیله ابداعی برای طلب بدهی‌های شهرداری بوده است اصل این مسئله ایراد ندارد اما مسیر آن مشکل دارد.

معاون شهردار ادامه داد: در همه دنیا درصدی از قیمت ملک به عنوان عوارض از شهروندان گرفته می‌شود قبل از انقلاب سه در هزار قیمت ملک از شهروندان گرفته می‌شد اما بعد از انقلاب قانون تغییر پیدا کرد و عوارض را به قیمت منطقه و نه قیمت واقعی ملک از شهروندان گرفتند. واین موضوع درآمد شهرداری را کاهش داد،در حالی که شهرداری هزینه‌های ثابتی داشت در نتیجه مجبور شد تراکم بفروشد.

وی همچنین گفت: در دوره قبلی مدیریت شهر تهران راحت پول درمی آوردند به‌خاطر همین امروز عادت نداریم عوارض ملک شهروندان و فعالیت‌هایشان را در شهر بگیریم.باید پول‌های خورد از سطح شهر جمع‌آوری شود.

وی در مورد سرانجام پلاسکو گفت: پلاسکو در ده طبقه سطح و ٥ طبقه پارکینگ در ٢٩ دی ماه ساخته می شود. و بنیاد مستضعفان قول داده که پارکینگ پروانه را که روبروی پلاسکو است را تجهیز کند و کمبود و کسری پارکینگ را تامین کند.

حجت افزود: همچنین بنیاد مستضعفان از پروژه ال ار تی خیابان بهارستان حمایت می کند.

معاون شهردار تاکید کرد: تا انتهای سال۹۷ طرح تفصیلی یعنی زندگی آینده شهر تهران در حوزه کالبدی معماری و شهرسازی بازنگری خواهد شد. وعوارض باید به قیمت ملک از شهروندان گرفته شود نه منطقه.

وی درمورد پالادیوم گفت: پالادیوم از یک مرجع رسمی جواز دریافت کرده است و ما نمی‌توانیم آنچه که قبلا توافق شده را برگردانیم اما سعی می‌کنیم منافع مردم تا جایی که می‌شود رعایت شود.

وی همچنین افزود: فقط ۵درصد مساحت بافت فرسوده داریم اما ۱۵درصد شهروندان در آن ساکن هستند. نوسازی بافت فرسوده تهران ۱۰سال طول می‌کشد.

حجت درمورد لرزش بعضی از پل‌های شهر تهران گفت: به‌دلیل ساختار و استراکچر آن‌ها است هرچند باید ایمن‌سازی هم بکنیم. وتونل رسالت و توحید در مقابله زلزله ۷.۵ریشتری مقاومت می‌کند.

وی ادامه داد: طرح تفصیلی انحرافات زیادی دارد و حتی اگر عینا هم اجرا می‌شد به آرمان خود نمی‌رسید. و مجوزهای ساخت‌وساز تراکم که قابل اصلاح نیست زیر ۱۰۰عدد است. بعضی از کارکنان متخلف به قوه قضاییه معرفی شده‌اند.

حجت افزود: یکی از مشکلات اصلی ما در حریم شهری تهران این است که مشخص نیست فرمانداری و‌شهرداری هرکدام چقدر حق قانونی دارند.

معاون شهردار تهران همچنین گفت: بنا داریم تا صدور پروانه ساخت با سرعت بیشتری انجام گیرد و زمان موافقت آتش‌نشانی با ضوابط ساخت و ساز کاهش پیدا کند.

وی در پایان افزود: ساختمان‌سازان فقط به فکر ساختن هستند نه رفاه مردم.جدیدا یک پارچه دم در ساختمان می‌زنند و می‌گویند از صبر و شکیبایی شما ممنونیم!

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اقتصاد آنلاین ، تاریخ انتشار18دی96،کدخبر: 243162 ، www.eghtesadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین