پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۲۸۳
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
رئیس مرکز رسانه های دیجیتال گفت: تمامی کانال‌ها با هر موضوعی در حوزه فضای مجازی اگر قصد داشته باشند در پیام رسان‌های داخلی فعالیت کنند و بیش از 5 هزار عضو دارند، باید برای فعالیت قانونی کد شامد دریافت کنند.

شعارسال:رئیس مرکز رسانه های دیجیتال گفت: تمامی کانال‌ها با هر موضوعی در حوزه فضای مجازی اگر قصد داشته باشند در پیام رسان‌های داخلی فعالیت کنند و بیش از 5 هزار عضو دارند، باید برای فعالیت قانونی کد شامد دریافت کنند.

سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال ، درباره ضرر و زیان کسب و کارهای اینترنتی با فیلترینگ برخی از شبکه‌های اجتماعی گفت: براساس آمار مرکز رسانه‌های دیجیتال و بر اساس ۱۹ هزار کانال دارای کد «شامد» که در سامانه به ثبت رسیده است و می‌توان در آنها را بر اساس محتوا و عملکرد نظارت داشت، باید گفت که که از این تعداد کانال تلگرامی در حدود ۹۰۰۰ کانال مرتبط با فروش کالا یا خدمات بوده‌اند که در یک هفته اخیر با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

موسویان با اشاره به موج انتقاد فعالان کسب و کارهای مجازی کشور نسبت به عملکرد مجوز شامد برای کانال‌های تلگرامی گفت: شامد صرفا ربطی به تلگرام ندارد؛ شامد تمامی بسترها از جمله سایت‌ها و کانال‌ها در فضای مجازی و اپلیکیشن‌ها را شامل می‌شود. در حال حاضر 175 هزار اپلیکیشن، کد شامد دارند و یک مجوز ضروری برای فعالیت کسب و کارها در فضای مجازی است که باید برای فعالیت قانونی اخذ شود.

وی افزود: شامد عملکرد نظارت محتوایی را انجام می‌دهد و به کانال‌ها ارزش می‌بخشد؛ عملکرد شامد برای بستن و اقدام قضایی نبوده و نیست.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال تاکید کرد: تمامی کانال‌ها با هر موضوعی در حوزه فضای مجازی از اطلاع‌رسانی تا کسب و کارها از جمله کانال‌های خبری، استارت‌آپ‌ها و فروشگاه‌‌ها و غیره اگر قصد داشته باشند در پیام رسان‌های داخلی فعالیت کنند و بیش از 5 هزار عضو دارند، باید برای فعالیت قانونی کد شامد دریافت کنند؛ این مسئله یک ضرورت برای تمامی پیام رسان‌های بومی است تا کانال‌ها از نظر محتوا رصد شود و برای همین منظور با تمامی پیام رسان‌های بومی صحبت شده است.

موسویان با بیان این که پیام رسان‌های بومی از اهمیت بالایی برخودار هستند، اظهار داشت: مرکز ملی رسانه‌های دیجیتال در حال بررسی وضعیت پیام رسان‌های بومی است. این مرکز از میان پیام‌رسان‌های داخلی موجود، انتخاب‌هایی را کرده است و بر اساس توافق‌های انجام شده قرار است تا از برخی پیام رسان‌های داخلی پشتیبانی و حمایت شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار18دی96،کدخبر: 579284 ، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین