پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۳۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راه‌آهن قزوین ـ رشت امسال به اتمام می‌رسد، گفت: این راه‌آهن آماده عبور قطار می‌شود.

شعار سال: خیرالله خادمی صبح امروز در جلسه‌ای با استاندار قزوین در خصوص تکمیل راه آهن قزوین به رشت اظهار داشت: ریاست جمهور در زمان انتخابات و پس از آن در خصوص توسعه شبکه ریلی در کشور قول‌هایی دادند که همه ما متعهد هستیم برای اجرای آن‌ها تلاش کنیم تا اعتماد مردم به نظام بیشتر شود.

وی افزود: یکی از تعهدات دولت اجرای 919 کیلومتر شبکه ریلی است که مهمترین پروژه آن راه آهن قزوین به رشت و آستارا و اتصال آن به آذربایجان است که برای ما اهمیت خاصی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تاکنون 516 کیلومتر از مجموع 919 کیلومتر مسیر ریلی تعهد داده شده کشور ریل‌گذاری شده و امیدواریم پروژه راه‌آهن قزوین به رشت نیز تا پایان امسال شاهد عبور قطار باشد.

خادمی با بیان اینکه تا اتمام این راه، اتوبان قزوین به رشت مسدود می‌شود، اضافه کرد: محور قزوین به رشت برای ما بسیار اهمیت دارد و حجم بسیاری از کار انجام شده و تکمیل این پروژه حتی برای کشورهای همسایه و سایر مناطق از جمله هند برای ترانزیت کالا استراتژیک است و می‌تواند زمان حمل کالا به روسیه و آذربایجان را تا نصف کاهش دهد که در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی قابل توجهی می‌شود.

مدیرعامل شرکت‌های ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یادآور شد: با هزینه‌های امروز می‌توان گفت پروژه ریلی راه‌آهن قزوین به رشت بیش از سه هزار میلیارد تومان هزینه داشته است و امسال هم 300 میلیارد تومان تزریق شده که بیش از 200 میلیارد تومان آن را هزینه کرده‌ایم تا وعده دولت در افتتاح آن عملی شود.

خادمی بیان کرد: در محدوده 55 کیلومتری اتوبان قزوین به رشت برای نصب تیرهای 100 متری برای عبور قطار نیازمند بسته شدن موقت اتوبان هستیم که کار بسیار فنی و پیچیده‌ای است و باید ترافیک نیز مدیریت شود تا مشکلی نداشته باشیم و از مسؤولان استان انتظار همراهی داریم.

این مسؤول گفت: امسال مصمم هستیم تا قطار را به رشت برسانیم که از مجموع 165 کیلومتر مسیر حدود 18 کیلومتر آن باقیمانده که با رفع این مشکل و عبور از اتوبان دیگر دغدغه تکمیل پروژه را نداریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: هر تیری که باید در روی پل عبوری از روی اتوبان قرار گیرد حدود 250 تن وزن و هر کدام 100 متر طول دارد و اگر از این گلوگاه عبور کنیم، دغدغه‌ای برای تکمیل نداریم.

خادمی بیان کرد: تلاش کرده‌ایم تمام تجهیزات مورد نیاز شبکه ریلی را از داخل تأمین کنیم تا هم اشتغال رونق بگیرد و هم از تولید کشور حمایت شود و این کار شاید گاهی زمان پروژه را کمی طولانی کند که ارزش دارد.

وی اضافه کرد: تاکنون برای اجرای طرح‌ها و دلایل فنی دیگر در هفت مورد اتوبان قزوین به رشت قطع شده اما مسدود نشده است و این بار مجبور هستیم که برای حدود 20 روز آن را مسدود کنیم تا عملیات فنی بدون حادثه انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد با همکاری مسؤولان استان قزوین با حل این موضوع گام ارزشمندی برای افتتاح پروژه راه‌آهن قزوین به رشت برداشته شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 18دی 96، کدمطلب:13961018000958، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
الیاس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
اقدامی بسیار درست در زمینه حمل و نقل ریلی استان که زمینه رو برای پیشرفت در سایر بخش ها فراهم میکنه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین