پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۳۲۱
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
پس از گذشته کمتر از ۴۰ روز از زلزله بزرگ ۶.۱ ریشتری در منطقه هجدک مردم این منطقه شرایط بسیار سختی را در سرمای شدید سپری می‌کنند که نیازمند نگاه مسئولانه مسئولان است.

شعار سال: نخستین بارش برف زمستانی در استان کرمان از شب گذشته آغاز شده است و در کنار خوشحالی مردم استان از اولین برف زمستانی مردم منطقه زلزله‌زده هجدک به سختی روزگار می‌گذرانند.

اکبر ادب‌نژاد دهیار روستای گزک با اشاره به وضعیت سخت و اسفبار مردم در روزهای پس از زلزله اظهار داشت: بارش برف زمستانی و افت شدید دمای هوا مشکلات زندگی مردم در این روستاها چندین برابر کرده است.

وی با اشاره به اینکه زندگی در چادر با وجود بارش برف بسیار سخت و غیرممکن شده است گفت: قطع آب و برق مردم این روستا را با مشکل روبه‌رو کرده است.

تنها چهار کانکس در بین مردم این روستا توزیع شده است

دهیار روستای گزک با بیان اینکه آواربرداری مناطق زلزله‌زده آغاز شده و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عملکرد خوبی داشته است گفت: وضعیت مردم در این روستا قابل بیان نیست و نیازمند حضور مسئولان و مشاهده وضعیت منطقه از نزدیک است.

ادب‌نژاد با بیان اینکه 140 خانوار در این روستا وجود دارد که 40 خانوار آنها ساکن هستند گفت: تنها چهار کانکس در بین مردم این روستا توزیع شده است.

وی با بیان اینکه به جز بنیاد مسکن هیچ سازمان دیگری خدمات‌رسانی مناسبی به مردم در این روستا انجام نمی‌دهد گفت: مردم در این روستا گاز نداشته و گرمایش چادرها با بخاری برقی انجام می‌شود که برق روستا هم متاسفانه قطع و وصل می‌شود و این موضوع گرمایش چادرها را با مشکل روبه‌رو کرده است.

دهیار روستای گزک با بیان اینکه یک کانکس به عنوان سرویس بهداشتی از طرف خیرین تهرانی به منطقه رسیده است افزود: این کانکس به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

هدایت خراسانی مسئول آب روستای گزک با بیان اینکه قطع آب مرتب در این روستا اتفاق می‌افتد اظهار داشت: در حال حاضر مردم این روستا آب ندارند.

وی افزود: متاسفانه لودر که در حال آواربرداری ساختمان‌های زلزله‌زده روستا بود لوله آب روستا را قطع کرده است.

چادرها را کسانی دریافت کردند که ساکن روستا نبودند

غنی‌پور دهیار روستای گورگ با اشاره به وضعیت نامناسب مردم روستای گورک کانون زلزله 6.1 ریشتری دهم آذر ماه سال جاری اظهار‌داشت: توزیع امکانات در مناطق زلزله‌زده عادلانه و مناسب نیست.

وی با اشاره به اینکه کانون زلزله دهم آذر هجدک دو روستای گزک و گورک بوده است گفت: متاسفانه کمک‌های دولتی و مردمی در منطقه توزیع شده و سهم کمی به مردم این روستاها می‌رسد.

دهیار روستای گورک با بیان اینکه‌ ما نیازمند 33 کانکس بودیم که تنها پنج کانکس در این روستا توزیع شده است افزود: بخاری برقی در بین مردم این روستا توزیع نشده است.

وی با بیان اینکه در این هوای سرد مردم روستا چادرهای خود را با والر نفتی گرم می‌کنند افزود: حتی امکانات اولیه هم به صورت کامل بین مردم این روستا توزیع نشده است.

غنی‌پور با اشاره به اینکه 86 تخته چادر در این روستا توزیع شده است تصریح کرد: در حال حاضر تنها 40 چادر در این روستا بر پا است و بقیه چادرها را کسانی دریافت کردند که یا ساکن روستا نبوده و یا چادر را به جای دیگر برده‌اند.

وی با بیان اینکه حتی پتو و موکت هم به اندازه کافی بین مردم روستا توزیع نشده گفت: مردم در این روستا با رنج و سختی زندگی می‌کنند.

دهیار روستای گورک با اشاره به اینکه جامعه وعاض و روحانیون به منطقه آمد و کمک‌های زیادی به مردم داد افزود: متاسفانه روز جمعه این توزیع امکانات انجام شد و مردمی که در منطقه ساکن نبودند در روز جمعه حضور داشته و بیشتر امکانات آنها را دریافت کرده و به مردمی که در منطقه ساکن بودند چیزی نرسید.

وی با بیان اینکه اعلام می‌شود تعداد زیادی کپسول گاز و پیک‌نیک بین مردم توزیع شده گفت: مردم این روستا حتی یک کپسول و پیک‌نیک دریافت نکردند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 18دی 96، کدمطلب:1622529، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین